دوازدهمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی صنایع , 2016-01-25

عنوان : ( بررسی میزان تاثیر اثربخشی تبلیغات بر ارزش نشان تجاری )

نویسندگان: حمیدرضا کوشا , محبوبه میرمصعبی ,

بر اساس تصمیم نویسنده مقاله دسترسی به متن کامل برای اعضای غیر دانشگاه ممکن نیست

استناددهی: BibTeX | EndNote

چکیده

امروزه با توجه به گسترش رقابت در سطح بین المللی و شکلگیری رقابت جهانی تنها شرکتهایی میتوانند در این رقابت پیروز باشند که خود را با این موج هم گام نموده و به واسطه خدمات و محصولاتی که ارائه میدهند ارزش بیشتری را برای مشتریان خود ایجاد نمایند. شرکتهای تجاری هزینه قابل توجهی را صرف تبلیغات میکنند تا بتوانند توجه مشتریان را به خود جلب کنند و آنان را متقاعد سازند تا هنگام خرید، نشانتجاری آنها را بر سایر نشانهای تجاری ترجیح دهند. پژوهش حاضر بر آن است که تاثیر اثربخشی تبلیغات بر ارزش نشانتجاری را در شرکت بهآرا (محصولات چاکلز) براساس مدل سلسه مرتب اثرها و مدل آکر مورد ارزیابی قرار دهد. در این پژوهش با استفاده از معادلات ساختاری، نمونهی 384 نفری از مصرفکنندگان محصولات چاکلز با استفاده از پرسشنامه مورد بررسی قرار گرفت. نتایج بدستآمده حاکی از عدم اثربخشی تبلیغات شرکت بهآرا (محصولات چاکلز) و همچنین تاثیر مثبت اثربخشی تبلیغات بر ارزش نشانتجاری و همچنین تاثیر مثبت برخی ابعاد اثربخشی تبلیغات از جمله شناخت، اشتیاق، ترجیح، متقاعدساختن و خرید بر ارزش نشانتجاری میباشد. همچنین در این پژوهش براساس نتایج گرفتهشده پیشنهادها و راهکارهای لازم در جهت تاثیر اثربخشی تبلیغات بر ارزشنشانتجاری ارائه شده است.

کلمات کلیدی

ارزش نشانتجاری؛ تبلیغات؛ اثربخشی تبلیغات.
برای دانلود از شناسه و رمز عبور پرتال پویا استفاده کنید.

@inproceedings{paperid:1055501,
author = {کوشا, حمیدرضا and محبوبه میرمصعبی},
title = {بررسی میزان تاثیر اثربخشی تبلیغات بر ارزش نشان تجاری},
booktitle = {دوازدهمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی صنایع},
year = {2016},
location = {تهران, ايران},
keywords = {ارزش نشانتجاری؛ تبلیغات؛ اثربخشی تبلیغات.},
}

[Download]

%0 Conference Proceedings
%T بررسی میزان تاثیر اثربخشی تبلیغات بر ارزش نشان تجاری
%A کوشا, حمیدرضا
%A محبوبه میرمصعبی
%J دوازدهمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی صنایع
%D 2016

[Download]