اولین همایش بین المللی و دومین همایش ملی معماری و شهرسازی هویت گرا , 2017-02-03

عنوان : ( اولویت بندی پهنه های انتخابی جهت احداث لندفیل شهری با استفاده از ازریابی شباهت به گزینه ایده آل (TOPSIS) (مطالعه مورد: شهرستان شاهیندژ) )

نویسندگان: چنور احمدیان , ناصر حافظی مقدس , غلامرضا لشکری پور ,

بر اساس تصمیم نویسنده مقاله دسترسی به متن کامل برای اعضای غیر دانشگاه ممکن نیست

استناددهی: BibTeX | EndNote

چکیده

چگونگی دفع پسماندهای تولید شده شهری، همواره یکی از معضلات جامعه بشری بوده است. روش های گوناگونی برای مدیریت پسماندهای شهری ارائه شده است که محل های دفن پسماند، جدای از تکنولوؤی استفاده شده در ارتباط با آن، مقصد نهایی زباله ها هستند. با توجه به حساسیت بالای موضوع، شناسایی مکان های مناسب برای دفن پسماند نیازمند تکنیک های جامعی است. هدف پژوهی حاضر، انتخاب مکان مناسب دفن پسماندهای شهری مناسب جهت دفن زباله های شهری برای شهر شاهیندژ است. طی مطالعاتی با استفاده از شبیه به گزینه ایده آل چهار مکان مورد ارزیابی قرار گرفت تا به ترتیب مناسب ترین مکان ها از بین چهار مکان اولویت بندی GIS و مدل تحلیل سلسله مراتبی مکان های جمع آوری اطلاعات لازم از بین مکان ها، چهار مکان مناسب انتخاب گردید. نتایج ارزیابی نشان داد که اولویت بندی گزینه ها با روش شبیه به گزینه ایده آل به اینصورت است که گزینه سوم (پهنه شماره9) در اولویت اول قرار گرفت و گزینه های دوم، چهارم و اول در اولویت بعدی قرار گرفتند. در نتیجه گزینه 3 (پهنه شماره9) مناسب ترین مکان برای دفن پسماندهای شهری در شاهیندژ بود. این مکان با مختصات 46,39 21,03 E و N36,43 , 24,97 و ارتفاع 1726 متر از دریا دارای مساحت 5 کیلومتر است. این در فاصله 8 کیلومتری شهر شاهیندژ، 12 کیلومتری محمود آباد و 28 کیلومتری شهر کشاورز واقع شده است و راه دسترسی به این پهنه راه خاکی است که از قسمت میانی پهنه عبور می کند.

کلمات کلیدی

, محل دفن پسماند, شاهیندژ, روش شبیه به گزینه ایده آل
برای دانلود از شناسه و رمز عبور پرتال پویا استفاده کنید.

@inproceedings{paperid:1061587,
author = {احمدیان, چنور and حافظی مقدس, ناصر and لشکری پور, غلامرضا},
title = {اولویت بندی پهنه های انتخابی جهت احداث لندفیل شهری با استفاده از ازریابی شباهت به گزینه ایده آل (TOPSIS) (مطالعه مورد: شهرستان شاهیندژ)},
booktitle = {اولین همایش بین المللی و دومین همایش ملی معماری و شهرسازی هویت گرا},
year = {2017},
location = {مشهد, ايران},
keywords = {محل دفن پسماند، شاهیندژ، روش شبیه به گزینه ایده آل},
}

[Download]

%0 Conference Proceedings
%T اولویت بندی پهنه های انتخابی جهت احداث لندفیل شهری با استفاده از ازریابی شباهت به گزینه ایده آل (TOPSIS) (مطالعه مورد: شهرستان شاهیندژ)
%A احمدیان, چنور
%A حافظی مقدس, ناصر
%A لشکری پور, غلامرضا
%J اولین همایش بین المللی و دومین همایش ملی معماری و شهرسازی هویت گرا
%D 2017

[Download]