تحقیقات تولیدات دامی, دوره (6), شماره (1), سال (2017-6) , صفحات (127-137)

عنوان : ( مطالعه ترکیب شیمیایی و ارزش غذایی بوته طالبی سیلو شده در شرایط برون تنی و اثر تغذیه آن بر عملکرد بره های افشاری )

نویسندگان: کاظم قربان پور , رضا ولی زاده , عباسعلی ناصریان ,

بر اساس تصمیم نویسنده مقاله دسترسی به متن کامل برای اعضای غیر دانشگاه ممکن نیست

استناددهی: BibTeX | EndNote

چکیده

چکیده به منظور ارزیابی تأثیر سیلو کردن و افزودن اوره بر ترکیب شیمیایی و تولید گاز بوته طالبی و استفاده از آن در تغذیه 0 و 1 درصد اوره، عملآوری و در کیسه نایلونی در / گوسفند دو آزمایش انجام شد. در آزمایش اول بوته تازه طالبی با مقادیر 5 شرایط اتاق سیلو شد. عملآوری بوته طالبی با اوره سطح پروتئین خام را نسبت به بوته طالبی سیلو شده بدون افزودنی .(P<0/ و همچنین تولید گاز در 96 ساعت، انرژی متابولیسمی و قابلیت هضم ماده آلی افزایش یافت ( 05 (P<0/ افزایش داد ( 05 0درصد اوره سیلو گردید. تعداد 15 رأس بره نر افشاری در قالب طرح کاملاً / در آزمایش دوم بوتههای طالبی بدون اوره و یا با 5 تصادفی به یکی از 3 تیمار غذایی: جیره 1) حاوی 15 درصد جیره سیلاژ ذرت، جیره 2) حاوی 15 درصد جیره سیلاژ طالبی 0درصد اوره اختصاص داده شدند (بر اساس ماده / بدون اوره و جیره 3) دارای 15 درصد سیلاژ طالبی عملآوری شده با 5 خشک). استفاده از 15 درصد سیلاژ بوته طالبی در جیره برهها اثر معنیداری بر مصرف خوراک، وزن بدن، اضافه وزن روزانه و 13 در / اما غلظت نیتروژن آمونیاکی شکمبه در سیلوی حاوی اوره در مقایسه با گروه شاهد ( 5 ،(P>0/ شکمبه نداشت ( 05 pH در نتیجه گیاه طالبی سیلو شده عملآوری شده با اوره میتواند در .(P<0/ 10 میلیگرم در دسیلیتر) بالاتر بود ( 01 / مقابل 8 تغذیه نشخوارکنندگان کوچک و برههای پرواری با هزینه پایین استفاده شود و این کاربرد میتواند در مقایسه با سیلوی ذرت مزایای اقتصادی در پی داشته باشد.

کلمات کلیدی

, بوته طالبی, بره افشاری, تولید گاز, عملکرد.
برای دانلود از شناسه و رمز عبور پرتال پویا استفاده کنید.

@article{paperid:1065763,
author = {قربان پور, کاظم and ولی زاده, رضا and ناصریان, عباسعلی},
title = {مطالعه ترکیب شیمیایی و ارزش غذایی بوته طالبی سیلو شده در شرایط برون تنی و اثر تغذیه آن بر عملکرد بره های افشاری},
journal = {تحقیقات تولیدات دامی},
year = {2017},
volume = {6},
number = {1},
month = {June},
issn = {2252-0872},
pages = {127--137},
numpages = {10},
keywords = {بوته طالبی، بره افشاری، تولید گاز، عملکرد.},
}

[Download]

%0 Journal Article
%T مطالعه ترکیب شیمیایی و ارزش غذایی بوته طالبی سیلو شده در شرایط برون تنی و اثر تغذیه آن بر عملکرد بره های افشاری
%A قربان پور, کاظم
%A ولی زاده, رضا
%A ناصریان, عباسعلی
%J تحقیقات تولیدات دامی
%@ 2252-0872
%D 2017

[Download]