دانشنامه ایرانی برنامه درسی, دوره (1), شماره (1), سال (2021-12) , صفحات (1-7)

عنوان : ( الگوهای طراحی برنامه درسی: طبقه بندی ارنشتاین و هانکینز )

نویسندگان: مرتضی کرمی ,
فایل: Full Text

استناددهی: BibTeX | EndNote

چکیده

بسته به اینکه با چه رویکردی به برنامهدرسی بنگریم تعریف آن متفاوت خواهد بود)ارنشتاین، 1987 ( و مبانی فلسفی گوناگون چارچوب های متنوعی را برای تعیین اهداف آموزش، محتوای درسی و سازماندهی آن، فرایند تدریس و یادگیری و بطور کلی فعالیتهایی که در مدرسه و کلاس درس بر روی آن تاکید می شود فراهم می آورند. طراحی برنامه درسی به عنوان تعیین کننده شکل مدون یا ساختار برنامه درسی)کلاین 1985 ( اصلی ترین گام در شکل گیری و هویت بخشی به برنامه درسی است. ارنشتاین و هانکینز) 2018 ( مانند زایس) 1976 ( الگوها را به سه دسته اصلی موضوع محور، فراگیر و مساله محور تقسیم می کنند که به مانند کلاین) 1985 ( این انواع الگو را منبعث از سه منبع اصلی اطلاعاتی که توسط تایلر) 1949 ( شناسایی شد یعنی موضوع درسی، دانش آموز و جامعه می دانند. البته در ادامه به تشریح طبقه بندی ارائه شده توسط ارنشتاین و هانکینز) 2018 ( در ویراست هفتم کتاببرنامه درسی: اصول و مباحث ویژه 2 پرداخته می شود.

کلمات کلیدی

, طراحی برنامه درسی, برنامه درسی موضوع محور, برنامه درسی مساله محور, برنامه درسی فراگیر محور
برای دانلود از شناسه و رمز عبور پرتال پویا استفاده کنید.

@article{paperid:1088249,
author = {کرمی, مرتضی},
title = {الگوهای طراحی برنامه درسی: طبقه بندی ارنشتاین و هانکینز},
journal = {دانشنامه ایرانی برنامه درسی},
year = {2021},
volume = {1},
number = {1},
month = {December},
issn = {0000-0011},
pages = {1--7},
numpages = {6},
keywords = {طراحی برنامه درسی- برنامه درسی موضوع محور- برنامه درسی مساله محور- برنامه درسی فراگیر محور},
}

[Download]

%0 Journal Article
%T الگوهای طراحی برنامه درسی: طبقه بندی ارنشتاین و هانکینز
%A کرمی, مرتضی
%J دانشنامه ایرانی برنامه درسی
%@ 0000-0011
%D 2021

[Download]