@article{paperid:1077900, author = {فاطمه کوشازاده and احمد اکبری and علی معقول and کوشازاده, سید علی and جباری نوقابی, مهدی}, title = {طراحی مدل مرجعیت علمی دانشگاه؛ شناسایی ابعاد و ارکان-مورد مطالعه دانشگاه بین المللی امام رضا (ع)}, journal = {مدیریت در دانشگاه اسلامی}, year = {2019}, volume = {19}, number = {1}, month = {August}, issn = {2345-5713}, pages = {1--16}, numpages = {15}, keywords = {هدف: پژوهش حاضر با هدف طراحی مدل مرجعیت علمی دانشگاه (دانشگاه بین المللی امام رضا(ع)) به عنوان مدلی بومی انجام شد. روش: در این پژوهش روش تحقیق آمیخته اکتشافی در دو بخش کیفی و کمی، مورد استفاده قرار گرفت. در بخش کیفی برای شناسایی و استخراج مؤلفه های پژوهش از دو روش مطالعه کتابخانه ای گسترده و فن دلفی استفاده گردید و در بخش کمی داده ها با استفاده از فرایند تحلیل سلسله مراتبی(AHP) مورد تجزیه و تحلیل و رتبه بندی قرار گرفت. یافته ها: پس از دستیابی به اجماع نظر 22 نفر از متخصصان و خبرگان دانشگاهی، مدل مرجعیت علمی دانشگاه در قالب 5 بُعد و 15 رکن طراحی شد. نتیجه گیری: تجزیه و تحلیل و اولویت بندی یافته ها نشان دادکه از 5 بُعد؛ زمینه ای، آموزشی، پژوهشی، مدیریتی- ساختاری و سرمایه انسانی، بُعد زمینه ای دارای رتبه اول اهمیت است. بنابراین تحقق مرجعیت علمی دانشگاه، نیازمند بسترسازی مناسب فضای علمی دانشگاه، برنامه ریزی دقیق و سازماندهی صحیح امکانات و عوامل زمینه ای است.}, }