عنوان : ( نقش روابط عمومی سازمانی در فرایند مدیریت راهبردی، )
نویسندگان: فریبرز رحیم نیا ,
چکیده
دنیای امروز دنیای ارتباطات است . بطوریکه در هر ثانیه میلیون ها واحد اطلاعاتی در سطح جهان رد و بدل می شود . از زمانی که تحولات زندگی بشر سرعت گرفت ، نیاز به اطلاعات و ارتباطات هر روز افزایش یافته است . بنابراین امروزه داشتن اطلاعات موثق، دقیق، و به موقع با توجه به هدف و ساختار سازمان ها ، بزرگترین سرمایه ی یک سازمان به حساب می آید و حیات یک سازمان به داشتن یک ارتباط دوسویه ی درون و برون سازمانی، انجام تبلیغات و کسب اطلاعات به روز و مفید بستگی دارد . به همین دلیل لزوم وجود روابط عمومی مؤثر و فعال، امروزه در سازمان ها از اهمیت بسزایی برخوردار است . از آنجائیکه روابط عمومی پل ارتباطی سازمان و مخاطبان است، در این جاده دو طرفه روابط عمومی قادر است سازمان، سیاست ها، برنامه ها و عملکردها ی خود را به مخاطبان و از آنطرف نیازها، خواست ها، دیدگاهها و نظرات مخاطبان را به سازمان منتقل نماید . در نتیجه روابط عمومی می تواند در ایجاد ارتباط دو سویه به منظور ارتقای وضع موجود به موقعیت مطلوب و ایده آل نقش مؤثر و کارآمدی داشته باشد .