هیجدهمین همایش سالانه بین المللی مهندسی مکانیک ایران , 2010-05-11

عنوان : ( بررسی عددی اثرات دبی ورودی و قطر بدنه سیکلون بر جدایش ذرات در جداکننده های سیکلونی )

نویسندگان: ایمان خزایی , محمد مقیمان ,
فایل: Full Text

استناددهی: BibTeX | EndNote

چکیده

در این پژوهش اثر دبی هوای ورودی به سیکلون و همچنین اثر قطر بدنه اصلی و نیز لوله ورودی و خروجی و قسمت مخروطی به بر روی جدایش ذرات و نیز RNG k −ε همراه مدل توربولنسی راندمان جداسازی در سیکلون و تبخیر قطرات درون آن مورد بررسی قرار گرفته است و نتایج حاصل از این مدل ها با یکدیگر مقایسه شده است. معادلات بقای حاکم و معادلات مدل های توربولنس با روش حجم محدود و استفاده از الگوریتم سیمپل حل شده اند. قطر ذرات 13 متغیر بوده و نیز دبی هوای μm استفاده شده در سیکلون از 1 تا min ورودی از 8.8 تا 18.4 تغیر کرده است. نتایج حاصل از حل L و آزمایش نشان میدهد که با کاهش قطر دهانه خروجی، راندمان جداسازی ذرات افزایش میابد. همچنین نتایج نشان میدهد که با افزایش میزان دبی ورودی به سیکلون، مقدار راند مان جداسازی سیکلون افزایش میابد که علت آن چرخش بیشتر سیال و افزایش نیروی وارد بر ذرات و حرکت بیشتر ذرات به سمت پایین سیکلون میباشد.

کلمات کلیدی

, جدا کننده های سیکلونی, شبیه سازی عددی, راندمان جداسازی, مدل های توربولنس, افت فشار
برای دانلود از شناسه و رمز عبور پرتال پویا استفاده کنید.

@inproceedings{paperid:1019126,
author = {ایمان خزایی and مقیمان, محمد},
title = {بررسی عددی اثرات دبی ورودی و قطر بدنه سیکلون بر جدایش ذرات در جداکننده های سیکلونی},
booktitle = {هیجدهمین همایش سالانه بین المللی مهندسی مکانیک ایران},
year = {2010},
location = {تهران, ايران},
keywords = {جدا کننده های سیکلونی، شبیه سازی عددی، راندمان جداسازی، مدل های توربولنس، افت فشار},
}

[Download]

%0 Conference Proceedings
%T بررسی عددی اثرات دبی ورودی و قطر بدنه سیکلون بر جدایش ذرات در جداکننده های سیکلونی
%A ایمان خزایی
%A مقیمان, محمد
%J هیجدهمین همایش سالانه بین المللی مهندسی مکانیک ایران
%D 2010

[Download]