عنوان : ( تحلیلی بر رویکردهای نوآوری در برنامه درسی تربیت معلم: بستری برای تحول در نظام آموزش و پرورش ایران )
نویسندگان: مقصود امین خندقی , عبدالواسط اسدخانی ,بر اساس تصمیم نویسنده مقاله دسترسی به متن کامل برای اعضای غیر دانشگاه ممکن نیست
چکیده
نظر به اهمیت مضاعف نوآوری در هدف گذاری، تدوین، طراحی و اجرای برنامه درسی، مطالعه حاضر با هدف بررسی رویکرهای نوآورانه در برنامه درسی تربیت معلم، شناسایی رویکرد مناسب و ارائه پیشنهاداتی در جهت توسعه نوآوری ها در این برنامه درسی به منزله بستری برای تحول در نظام آموزش و پرورش ایران انجام شده است. روش مطالعه، تحلیلی–نظری بوده و بر تحلیل یافته های تحقیقات مرتبط و اسناد معتبر درباب این موضوع تأکید داشته است. برای دستیابی به این هدف، نخست نوآوری و تربیت معلم بر اساس ویژگی هایشان تعریف شده اند و سپس رویکردهای نوآوری (توسعه ای،گسترشی، تحولی و کامل) در تربیت معلم با ارائه راهبردهای آموزشی تحلیل شده و ویژگی های ضروری برای گسترش رویکرد مناسب نوآوری در تربیت معلم کشور بررسی شده-است. در پایان، پیشنهاداتی از جمله ضرورت به کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) در برنامه های درسی تربیت معلم و مشارکت متخصصان و معلمان در امر تدوین برنامه ها و کتب درسی برای نظام تربیت معلم ایران ارائه شده است.
کلمات کلیدی
, نوآوری, برنامه درسی, تربیت معلم, ایران.@inproceedings{paperid:1021962,
author = {امین خندقی, مقصود and اسدخانی, عبدالواسط},
title = {تحلیلی بر رویکردهای نوآوری در برنامه درسی تربیت معلم: بستری برای تحول در نظام آموزش و پرورش ایران},
booktitle = {اولین همایش ملی تحول بنیادین در نظام برنامه درسی ایران},
year = {2011},
location = {دانشگاه فردوسی مشهد, ايران},
keywords = {نوآوری، برنامه درسی، تربیت معلم، ایران.},
}
%0 Conference Proceedings
%T تحلیلی بر رویکردهای نوآوری در برنامه درسی تربیت معلم: بستری برای تحول در نظام آموزش و پرورش ایران
%A امین خندقی, مقصود
%A اسدخانی, عبدالواسط
%J اولین همایش ملی تحول بنیادین در نظام برنامه درسی ایران
%D 2011