پنجمین همایش تخصصی زمین شناسی دانشگاه پیام نور استان زنجان مرکز ابهر , 2011-11-09

عنوان : ( زیست چینه نگاری بخش فوقانی سازند سورگاه و قاعده سازند ایلام بر اساس فرامینیفرهای پلانکتونیک در منطقه ی پلدختر (استان لرستان) )

نویسندگان: زهره قلندری , محمد وحیدی نیا , حسن امیری بختیار ,
فایل: Full Text

استناددهی: BibTeX | EndNote

چکیده

حوضه رسوبی زاگرس در امتداد شمال غرب- جنوب شرق ایران گسترش دارد سازندهای سورگاه و ایلام بخشی از رسوبات نهشته شده در حوضه زاگرس می باشند که از نظر چینه شناسی اهمیت بالایی دارند در این تحقیق، بایواستراتیگرافی سازند سورگاه و قاعده ی سازند ایلام در منطقه ی پلدختر مطالعه شده است .ضخامت رخنمون یافته سازند سورگاه در این برش 6 متر بوده و شامل مارن و شیل به رنگ کرم روشن است، همچنین در این مطالعه قاعده ی سازند ایلام به ضخامت 12 متر که متشکل از آهک های به رنگ خاکستری روشن و ضخیم لایه می باشد نیز ،مورد بررسی قرار گرفته است. .در مطالعات بایواستراتیگرافی سازند های مذکور 16 گونه متعلق به 11 جنس از فرامینیفرهای پلانکتونیک و بنتونیک و 2 جنس و 2 گونه از غیر فرامینیفرها شناسایی شده است. بر اساس فسیلهای شناسایی شده ا ز Dicarinella concavata بویژه فرامینیفرهای پلانکتونیک 2 بایوزون در این مطالعه معرفی شده که بایوزون از قاعده ی سازند ایلام معرفی می Dicarinella asymetrica راس سازند سورگاه و قاعده سازند ایلام و بایوزون گردد. بر اساس بایوزون های فوق در این برش سن سازند سورگاه سانتونین پیشین و سن قسمت قاعده سازند ایلام سانتونین پیشین- پسین تعیین شده است.

کلمات کلیدی

, بایواستراتیگرافی , سازند سورگاه, سازند ایلام, , فرامینیفرهای پلانکتون, پلدختر
برای دانلود از شناسه و رمز عبور پرتال پویا استفاده کنید.

@inproceedings{paperid:1026696,
author = {قلندری, زهره and وحیدی نیا, محمد and حسن امیری بختیار},
title = {زیست چینه نگاری بخش فوقانی سازند سورگاه و قاعده سازند ایلام بر اساس فرامینیفرهای پلانکتونیک در منطقه ی پلدختر (استان لرستان)},
booktitle = {پنجمین همایش تخصصی زمین شناسی دانشگاه پیام نور استان زنجان مرکز ابهر},
year = {2011},
location = {ابهر, ايران},
keywords = {بایواستراتیگرافی ،سازند سورگاه،سازند ایلام،،فرامینیفرهای پلانکتون،پلدختر},
}

[Download]

%0 Conference Proceedings
%T زیست چینه نگاری بخش فوقانی سازند سورگاه و قاعده سازند ایلام بر اساس فرامینیفرهای پلانکتونیک در منطقه ی پلدختر (استان لرستان)
%A قلندری, زهره
%A وحیدی نیا, محمد
%A حسن امیری بختیار
%J پنجمین همایش تخصصی زمین شناسی دانشگاه پیام نور استان زنجان مرکز ابهر
%D 2011

[Download]