نوآوری های آموزشی, دوره (11), شماره (42), سال (2012-9) , صفحات (105-118)

عنوان : ( نقش اضطراب ریاضی و سبک های یادگیری دانش آموزان بر حل مسائل کلامی درس حسابان )

نویسندگان: الهه امینی فر , سیدحسن علم الهدائی , سید حسین عبدالهی ,
فایل: Full Text

استناددهی: BibTeX | EndNote

چکیده

اضطراب ریاضی و سبک های یادگیری دانش آموزان مقولاتی هستند که بر یادگیری ریاضی تاثیر دارند. هدف این پژوهش تعیین رابطه بین اضطراب ریاضی و سبک های یادگیری دانش آموزان با عملکرد حل مسائل کلامی حسابان و تاثیر آن ها بر یکدیگر می باشد. روش پژوهش غیر آزمایشی و از نوع علی مقایسه است. ابزار این پژوهش پرسش نامه اضطراب ریاضی و آزمون سبک یادگیری است که قبلاً روایی و پایایی آن ها در دانشگاه فردوسی مشهد مورد بررسی قرار گرفته است. به علاوه از آزمون محقق ساخته مسائل کلامی درس حسابان نیز استفاده شده است. اهداف آموزشی مبحث مذکور، طراحی و صحت آن ها توسط دبیران و اساتید ریاضی مورد تائید قرار گرفت. جامعه آماری پژوهش کلیه دانش آموزان مشغول به تحصیل دختر و پسر سال سوم رشته ریاضی فیزیک مدارس شهر سبزوار در سال تحصیلی 89-88 بود. ابزارهای گردآوری داده ها بر روی یک نمونه آماری-شامل 143 دانش آموز دختر و پسر که به طور تصادفی انتخاب شدند- اجرا شد.

کلمات کلیدی

, اضطراب ریاضی, سبک های یادگیری, مسائل کلامی حسابان
برای دانلود از شناسه و رمز عبور پرتال پویا استفاده کنید.

@article{paperid:1035160,
author = {الهه امینی فر and علم الهدائی, سیدحسن and سید حسین عبدالهی},
title = {نقش اضطراب ریاضی و سبک های یادگیری دانش آموزان بر حل مسائل کلامی درس حسابان},
journal = {نوآوری های آموزشی},
year = {2012},
volume = {11},
number = {42},
month = {September},
issn = {1735-1235},
pages = {105--118},
numpages = {13},
keywords = {اضطراب ریاضی، سبک های یادگیری، مسائل کلامی حسابان},
}

[Download]

%0 Journal Article
%T نقش اضطراب ریاضی و سبک های یادگیری دانش آموزان بر حل مسائل کلامی درس حسابان
%A الهه امینی فر
%A علم الهدائی, سیدحسن
%A سید حسین عبدالهی
%J نوآوری های آموزشی
%@ 1735-1235
%D 2012

[Download]