دومین همایش رویکردهای میان رشته ای به آموزش زبان،ادبیات و مطالعات ترجمه , 2015-10-06

عنوان : ( تئاتر ابزاری نوین در یادگیری زبان دوم )

نویسندگان: نگار مزاری , زهرا سعادت نژاد ,
فایل: Full Text

استناددهی: BibTeX | EndNote

چکیده

استفاده از ابزاری نوین همچون تئاتر با هدف ایجاد فضایی موثر و پویا در امر آموزش به‌طور کلی و بهویژه در آموزش زبان فرانسه در حال گسترش است. تئاتر یکی از فعالیتهای فرهنگی جامعه است که با به‌کارگیری ابزارهای قدرتمند، ظرافتهای زبانی را به زبانآموز میآموزد و به او این امکان را میدهد که با استفاده از نیروی تخیل و خلاقیت خود دنیای درونیاش را به نمایش بگذارد. زبانآموز نه تنها برای خودش، بلکه به‌عنوان نقش مکمل یا در معرض عموم ایفای نقش میکند، در نتیجه نقش دیگری (نقش مکمل- عموم) اهمیت مییابد. در سالهای اخیر تئاتر جایگاه خاصی داشتهاست و امروزه در متدهای آموزشی جدید شاهد تمرینهای عملی و اجرایی در کلاس هستیم. مارسل پروست، نویسندهی قرن بیست فرانسه، معتقد است حافظهی بدن نسبت به حافظهی ذهن قدرت بیشتری در بهیادآوری خاطرات گذشته دارد. پروست از حافظهی بدن برای بازگشت به خاطرات گذشته بهره میبرد که باعث خلاقیت به‌عنوان منبعی برای آفرینش اثر است. با نگاهی به نظریه پروست برآنیم با مطالعهی دو کتاب آموزشی نوین فرانسه در زمینهی تئاتر: بازیهای تئاتری و رویارویی‌ها ، به بررسی عوامل موثر به افزایش قدرت حافظهی بدن و حافظهی ذهن در خلال تمرینها بپردازیم و در نهایت پاسخ دهیم : هدف از این نوع تمرینها چیست؟ چگونه از حافظه استفاده میکند که "من درونی" را به سمت "من دیگری" سوق دهد؟

کلمات کلیدی

, تئاتر, یادگیری زبان, حافظه ذهن, حافظه بدن
برای دانلود از شناسه و رمز عبور پرتال پویا استفاده کنید.

@inproceedings{paperid:1050177,
author = {مزاری, نگار and سعادت نژاد, زهرا},
title = {تئاتر ابزاری نوین در یادگیری زبان دوم},
booktitle = {دومین همایش رویکردهای میان رشته ای به آموزش زبان،ادبیات و مطالعات ترجمه},
year = {2015},
location = {ايران},
keywords = {تئاتر، یادگیری زبان، حافظه ذهن، حافظه بدن},
}

[Download]

%0 Conference Proceedings
%T تئاتر ابزاری نوین در یادگیری زبان دوم
%A مزاری, نگار
%A سعادت نژاد, زهرا
%J دومین همایش رویکردهای میان رشته ای به آموزش زبان،ادبیات و مطالعات ترجمه
%D 2015

[Download]