عنوان : ( تحلیل رفتار خرید مصرف کننده نسبت به برندهای - خارجی پوشاک ورزشی )
نویسندگان: یاسر احمدی , زهرا سادات میرزازاده , سیدمرتضی عظیم زاده ,چکیده
چکیده هدف: هدف از این پژوهش، بررسی تأثیر خصوصیات فردی و خصوصیات مختص به برند بر قصد خرید مصرفکنندگان و درنهایت طراحی مدل رفتار خرید مصرفکننده نسبت به برندهای خارجی پوشاک ورزشی موجود در بازار ایران است. روششناسی:. پژوهش حاضر، به روش توصیفی- همبستگی است که از نظر هدف جزء تحقیقات کاربردی است. جامعه آماری در این تحقیق، خبرگان ورزشی میباشند که با سرشماری به جمع آوری اطلاعات از نمونه تحقیق پرداخته شده است. برای گردآوری دادهها از پرسشنامه کومار و همکاران -2009- استفادهشده است که روایی مدل و ارتباط بین متغیرهای پژوهش با استفاده از روش مدل یابی معادلات ساختاری مورد تأیید قرار گرفت. یافتهها: نتایج تحقیق نشان میدهند خودپنداری افراد بر گرایش آنها به برندهای خارجی پوشاک ورزشی نقشی ندارد، ولی نیاز به منحصر به فرد بودن بر گرایش افراد به برند مؤثر بوده است، از طرفی گرایش به برند بر هر دو بعد ارزش احساسی و کیفیت درک شده برندهای خارجی پوشاک ورزشی تأثیر مثبتی دارد. همچنین نتایج نشان میدهند: افزایش گرایش به برند، کیفیت درک شده و ارزش احساسی درک شده توسط مصرفکننده باعث افزایش قصد خرید آنها میشود. نتیجهگیری: تولیدکنندگان داخلی باید برند محصولات خود را توسعه دهند، همچنین فروشندگان پوشاک ورزشی باید اقدام به عرضه برندهای معروف پوشاک ورزشی خارجی در فروشگاه خود نمایند.
کلمات کلیدی
, برند, پوشاک ورزشی, خبرگان ورزشی, رفتار خرید, ویژگیهای شخصیتی@article{paperid:1058410,
author = {احمدی, یاسر and میرزازاده, زهرا سادات and عظیم زاده, سیدمرتضی},
title = {تحلیل رفتار خرید مصرف کننده نسبت به برندهای - خارجی پوشاک ورزشی},
journal = {مدیریت و توسعه ورزش},
year = {2018},
volume = {7},
number = {3},
month = {December},
issn = {2322-4800},
pages = {88--98},
numpages = {10},
keywords = {برند، پوشاک ورزشی، خبرگان ورزشی، رفتار خرید، ویژگیهای شخصیتی},
}
%0 Journal Article
%T تحلیل رفتار خرید مصرف کننده نسبت به برندهای - خارجی پوشاک ورزشی
%A احمدی, یاسر
%A میرزازاده, زهرا سادات
%A عظیم زاده, سیدمرتضی
%J مدیریت و توسعه ورزش
%@ 2322-4800
%D 2018