عنوان : ( مولفه های موثر بر ترجیحات مصرف میوه و سبزیجات ارگانیک در مشهد )
نویسندگان: علیرضا کوچکی , محمد قربانی , هومن منصوری , محسن رجب زاده ,چکیده
کشاورزی ارگانیک در ساده ترین تعریف به عنوان کشاورزی بدون افزودن مواد شیمیایی صنعتی تعریف شده است. با وجود گسترش شناخت و درک فواید تولید و مصرف محصولات ارگانیک در سالهای اخیر، توسعه بازارهای این نوع محصولات نیازمند بررسی، تحلیل و شناخت الگوهای رفتاری مصرف¬کنندگان در طرف تقاضا است. در این مقاله تلاش شده است تا با بکارگیری یک الگوی پروبیت دومعادله¬ای با ساختار معادلات به ظاهر نامرتبط، مولفههای موثر بر ترجیحات مصرف¬کنندگان برای میوه و سبزیجات ارگانیک شناسایی شود. داده¬های مورد استفاده از طریق تکمیل پرسشنامه در میان 200 مصرف کننده در شهرستان مشهد در سال 1391 جمع¬آوری شدهاند. نتایج نشان داد تحصیلات مصرف¬کننده، اطلاع از عرضه محصول، اهمیت ظاهر محصول و اهمیت ارزش غذایی از نظر مصرف¬کننده، متغیرهایی هستند که به صورت معنی¬دار بر احتمال وقوع همزمان تمایل به پرداخت برای میوه و سبزیجات ارگانیک موثرند.
کلمات کلیدی
, ارگانیک, پروبیت چندمعادله¬ای, میوه, سبزیجات, مشهد@article{paperid:1059725,
author = {کوچکی, علیرضا and قربانی, محمد and منصوری, هومن and محسن رجب زاده},
title = {مولفه های موثر بر ترجیحات مصرف میوه و سبزیجات ارگانیک در مشهد},
journal = {اقتصاد و توسعه کشاورزی},
year = {2017},
volume = {30},
number = {4},
month = {March},
issn = {2008-4722},
pages = {323--330},
numpages = {7},
keywords = {ارگانیک; پروبیت چندمعادله¬ای; میوه; سبزیجات، مشهد},
}
%0 Journal Article
%T مولفه های موثر بر ترجیحات مصرف میوه و سبزیجات ارگانیک در مشهد
%A کوچکی, علیرضا
%A قربانی, محمد
%A منصوری, هومن
%A محسن رجب زاده
%J اقتصاد و توسعه کشاورزی
%@ 2008-4722
%D 2017