علوم اعصاب شفای خاتم, دوره (5), شماره (4), سال (2017-11) , صفحات (66-75)

عنوان : ( استفاده از تحریک جریان مستقیم جهت بررسی نقش هر یک از نیمکره های مغز در یادگیری و کنترل حرکت دسترسی )

نویسندگان: مصطفی تیموری خروی , علیرضا صابری کاخکی , حمید رضا طاهری تربتی , علی غنائی چمن آباد , محمد دارینی ,
فایل: Full Text

استناددهی: BibTeX | EndNote

چکیده

مقدمه: تحریک جریان مستقیم فراجمجمه ای می تواند سبب بهبود یا اختلال عملکرد مغز شود. این را به ابزاری تبدیل کرده است که می تواند جهت ارزیابی تخصص عمل یافتگی نیمکره ای در tDCS ویژگی برنامه ریزی حرکتی و دقت رسیدن به هدف ب هعنوان اجزا یادگیری و کنترل حرکتی استفاده شود. مواد 21 سال( و 43 نفر /34±1/ و روش ها: دو مطالعة متفاوت طراحی شده است. 53 نفر دانشجوی مرد ) 61 20 ( در مطالعات اول و دوم به ترتیب شرکت کردند. شرکتک‌ننده ها به صورت /442±1/ دانشجوی مرد ) 578 به ترتیب در مطالعات اول و دوم با جریان 2 F3/F و 4 C3/C تصادفی در چهار گروه قرار گرفتند. نواحی 4 جهت تجزیه و تحلیل داده ها استفاده شد. یافته ها: Repeated Measure میلی آمپر تحریک شدند. آزمون تحریک آندی چپ/کاتدی راست( به طور معن یداری ( Left M در آزمایش اول، برنامه ریزی حرکتی گروه 1 در مقایسه با سایر گروه ها بهبود یافت. در آزمایش دوم، دقت رسیدن به هدف گروه قشر پیش -پیشانی -خلفی –جانبی )تحریک کاتدی راست/آندی چپ( به صورت معنی داری در مقایسه با سایر گرو هها کاهش یافت. نتیجه گیری: داده های ما پیشنهاد میک‌ند که نیمکرة چپ در برنامه ریزی حرکتی تخصص یافته است در حالی که نیمکرة راست برای دقت رسیدن به هدف تخصص یافته است. این نتایج با فرضیة هیبریدی کنترل حرکت قابل تفسیر است.

کلمات کلیدی

, 1. مغز, 2. یادگیری, 3. نقش
برای دانلود از شناسه و رمز عبور پرتال پویا استفاده کنید.

@article{paperid:1065066,
author = {تیموری خروی, مصطفی and صابری کاخکی, علیرضا and طاهری تربتی, حمید رضا and غنائی چمن آباد, علی and محمد دارینی},
title = {استفاده از تحریک جریان مستقیم جهت بررسی نقش هر یک از نیمکره های مغز در یادگیری و کنترل حرکت دسترسی},
journal = {علوم اعصاب شفای خاتم},
year = {2017},
volume = {5},
number = {4},
month = {November},
issn = {2322-1887},
pages = {66--75},
numpages = {9},
keywords = {1. مغز، 2. یادگیری، 3. نقش},
}

[Download]

%0 Journal Article
%T استفاده از تحریک جریان مستقیم جهت بررسی نقش هر یک از نیمکره های مغز در یادگیری و کنترل حرکت دسترسی
%A تیموری خروی, مصطفی
%A صابری کاخکی, علیرضا
%A طاهری تربتی, حمید رضا
%A غنائی چمن آباد, علی
%A محمد دارینی
%J علوم اعصاب شفای خاتم
%@ 2322-1887
%D 2017

[Download]