سومین کنفرانس بین‌المللی مهندسی صنایع و سیستم‌ها , 2017-09-13

عنوان : ( پیش‌بینی رویگردانی مشتریان با استفاده از کرنل‌های ترکیب شده در تکنیک ماشین بردار پشتیبان )

نویسندگان: سعید سپهری , حمیدرضا کوشا ,

بر اساس تصمیم نویسنده مقاله دسترسی به متن کامل برای اعضای غیر دانشگاه ممکن نیست

استناددهی: BibTeX | EndNote

چکیده

با توجه به رقابتی شدن بازار¬های کالا و خدمات، صنایع به دنبال بیشینه کردن تلاش خود در زمینه‌ی ارائه‌ی خدمات مورد انتظار مشتری، به‌منظور حضور طولانی¬مدت در عرصه رقابت و حفظ مشتریان خود نمایند. شاید برخی شرکت‌ها با روش‌های مختلف بتوانند تعدادی مشتری برای خود جذب کنند، اما حفظ آن‌ها به‌راحتی میسر نخواهد¬بود، به همین دلیل متخصیصن بازاریابی به دنبال افزایش رضایت‌مندی و حفظ مشتریان تمایل می¬باشند. در این مقاله با کمک تکنیک¬ ماشین¬بردار¬پشتیبان، یک مدل برای پیش¬بینی رویگردانی¬ مشتریان ارائه شده است. علاوه بر این در الگوریتم پیشنهاد¬شده از کرنل¬های چندگانه و الگوریتم آدابوست برای دستیابی به نتایج بهتر استفاده شده است. ابتدا کرنل¬های خطی، چند جمله¬ای و گوسی و سیگموید را به تنهایی و سپس به صورت ترکیبی از این کرنل¬ها مورد بررسی قرار گرفته¬است. نتایج الگوریتم بر روی داده¬های یک شرکت ارتباطی راه دور در ایران، کارایی این الگوریتم را تائید می-کند.

کلمات کلیدی

, رویگردانی مشتری, دسته‌بندی, ماشین بردار پشتیبان, یادگیری از طریق کرنل‌های چندگانه, آدابوست
برای دانلود از شناسه و رمز عبور پرتال پویا استفاده کنید.

@inproceedings{paperid:1066784,
author = {سپهری, سعید and کوشا, حمیدرضا},
title = {پیش‌بینی رویگردانی مشتریان با استفاده از کرنل‌های ترکیب شده در تکنیک ماشین بردار پشتیبان},
booktitle = {سومین کنفرانس بین‌المللی مهندسی صنایع و سیستم‌ها},
year = {2017},
location = {مشهد, ايران},
keywords = {رویگردانی مشتری، دسته‌بندی، ماشین بردار پشتیبان، یادگیری از طریق کرنل‌های چندگانه، آدابوست},
}

[Download]

%0 Conference Proceedings
%T پیش‌بینی رویگردانی مشتریان با استفاده از کرنل‌های ترکیب شده در تکنیک ماشین بردار پشتیبان
%A سپهری, سعید
%A کوشا, حمیدرضا
%J سومین کنفرانس بین‌المللی مهندسی صنایع و سیستم‌ها
%D 2017

[Download]