عنوان : ( نقش میانجی هوش فرهنگی با مهارتهای ارتباطی در رابطه بامدیریت ارتباط با مشتری )
نویسندگان: محسن هراتی , حسن فهیم دوین , محمد کشتی دار ,بر اساس تصمیم نویسنده مقاله دسترسی به متن کامل برای اعضای غیر دانشگاه ممکن نیست
چکیده
هدف از پژوهش نقش میانجی هوش فرهنگی با مهارتهای ارتباطی دررابطه با مدیریت ارتباط با مشتری بود. جامعه آماری کلیه مدیران سازمانها و مراکز ورزشی استان خراسان جنوبی (180 نفر) در سال 1394 بود که با استفاده از جدول مورگان 123 نفر بهعنوان نمونه بر اساس روش نمونهگیری ترکیبی و نوع تصادفی انتخاب شدند. روش تحقیق از نوع توصیفی–تحلیلی بود،که جمعآوری اطلاعات به شکل میدانی بودوابزار مورداندازهگیری سه پرسشنامه که مربوط به پرسشنامه هوش فرهنگی ویلیام اچ. پراد(2005) و پرسشنامه مهارت های ارتباطی بارتون جی. ای(1990)و پرسشنامه مدیریت ارتباط با مشتری محسنیان (1392)بود که روایی پرسشنامهها به رؤیت13 تن از اساتید مدیریت ورزشی دانشگاه آزاد و فردوسی مشهد(1394) رسید و مورد تائید قرار گرفت و اعتبار به روش آلفای کرونباخ با استفاده از نرم افزار Spss ، بعد از پر شدن 30 پرسشنامه و گرفتن آزمون به ترتیب 94/.و91/.و85/.تعیین شد؛ و در بخش ازمون از آزمونکولموگوروف-اسمیرنوف و آمار استنباطی مناسب نظیر تحلیل عاملی تأییدی و تحلیل معادلات ساختاری با استفاده از نرمافزار لیزرل و در برخی از دادهها از نرمافزار Spss نسخه 22 استفاده شد نتایج برگرفته از یافته های استنباطی بیان می کند که مهارتهای ارتباطی از طریق هوش فرهنگی بر مدیریت ارتباط با مشتری تأثیر مثبت و معناداری دارد
کلمات کلیدی
"هوش فرهنگی"؛ "مدیریت ارتباط با مشتری"؛ "مهارتهای ارتباطی"؛ "مدیران ورزشی"@article{paperid:1072212,
author = {محسن هراتی and حسن فهیم دوین and کشتی دار, محمد},
title = {نقش میانجی هوش فرهنگی با مهارتهای ارتباطی در رابطه بامدیریت ارتباط با مشتری},
journal = {مطالعات مدیریت رفتار سازمانی در ورزش},
year = {2016},
volume = {3},
number = {11},
month = {November},
issn = {2383-1758},
pages = {27--35},
numpages = {8},
keywords = {"هوش فرهنگی"؛ "مدیریت ارتباط با مشتری"؛ "مهارتهای ارتباطی"؛ "مدیران ورزشی"},
}
%0 Journal Article
%T نقش میانجی هوش فرهنگی با مهارتهای ارتباطی در رابطه بامدیریت ارتباط با مشتری
%A محسن هراتی
%A حسن فهیم دوین
%A کشتی دار, محمد
%J مطالعات مدیریت رفتار سازمانی در ورزش
%@ 2383-1758
%D 2016