Title : ( field of education as an irreductible functional affairs: analysis of the field of education position in the field of power in Iran )
Authors: Fardin Mohammadi , Mohsen Noghani Dokht Bahmani , Mahdi Kermani , kamal khalegh panah ,Abstract
مقاله حاضر درصدد تبیین این مسئله است که میدان آموزش در میدان قدرت از چه جایگاهی برخوردار است؟ چارچوب مفهومی مقاله براساس نظریات بوردیو تدوین گردید. بهمنظور گردآوری و تحلیل دادهها از روش تحلیل اسنادی و تحلیل موضوعی استفاده شده است. جامعه مورد مطالعه در روش اسنادی عبارت بود از اسناد فرادستی که با استفاده از نمونهگیری هدفمند، اسناد توسعه و بودجه بهعنوان نمونه انتخاب شدند. در روش تحلیل موضوعی، با استفاده از نمونهگیری هدفمند و معیار اشباع نظری با 31نفر از معلمان مصاحبه شد؛ سپس دادههای گردآوریشده با استفاده از نرمافزاز Maxqda و تکنیکهای کدگذاری باز و محوری موردتحلیل قرار گرفتند. نتایج نشان داد که بهرغم وابستگی مالی میدان آموزش به میدان قدرت، بهلحاظ اهداف میدانی تحت سیطره آن قرار دارد. البته بهلحاظ مالی در سالهای اخیر از سوی میدان قدرت تا حدی نیز مورد طرد و بیاعتنایی واقع شده است. این امر بدانمعناست که میدان آموزش نزد میدان قدرت «وابسته کارکردی غیرقابل اعتنا» است. این امر موجب شده است که میدان آموزش از کارکرد تخصصی خود فاصله گرفته و با چالشهای متعددی مواجه شود. بهطورکلی، نتایج بهدست آمده حاکی از آن است که میدان آموزش نزد این میدان قدرت از جایگاه والایی برخوردار نیست.
Keywords
میدان آموزش؛ میدان قدرت؛ وابسته کارکردی بیاعتنا؛ بوردیو@article{paperid:1072921,
author = {Mohammadi, Fardin and Noghani Dokht Bahmani, Mohsen and Kermani, Mahdi and Kamal Khalegh Panah},
title = {field of education as an irreductible functional affairs: analysis of the field of education position in the field of power in Iran},
journal = {مطالعات میان رشته ای در علوم انسانی},
year = {2019},
volume = {10},
number = {2},
month = {May},
issn = {2008-4641},
pages = {81--116},
numpages = {35},
keywords = {میدان آموزش؛ میدان قدرت؛ وابسته کارکردی بیاعتنا؛ بوردیو},
}
%0 Journal Article
%T field of education as an irreductible functional affairs: analysis of the field of education position in the field of power in Iran
%A Mohammadi, Fardin
%A Noghani Dokht Bahmani, Mohsen
%A Kermani, Mahdi
%A Kamal Khalegh Panah
%J مطالعات میان رشته ای در علوم انسانی
%@ 2008-4641
%D 2019