عنوان : ( بررسی ویژگی های روان سنجی پرسشنامة هویت تیمی هواداران در صنعت ورزش ایران )
نویسندگان: امیر منتظری , مهدی طالب پور , رضا اندام , انوشیروان کاظم نژاد ,بر اساس تصمیم نویسنده مقاله دسترسی به متن کامل برای اعضای غیر دانشگاه ممکن نیست
چکیده
هدف از پژوهش حاضر تعیین روایی و پایایی نسخة فارسی پرسشنامة سنجش هویت تیمی بود. بدینمنظور، 820 نفر از هواداران ورزشی در لیگ برتر فوتبال ایران (لیگ پانزدهم) بهصورت نمونهگیری تصادفی ـ طبقهای انتخاب شدند و پرسشنامهها را تکمیل کردند. روش اجرا بدین شکل بود که ابتدا با استفاده از روش بازترجمه، روایی صوری و صحت ترجمة نسخة فارسی پرسشنامه تأیید شد. در ادامه برای تعیین روایی سازة پرسشنامه از تحلیل عاملی تأییدی مبتنی بر مدل معادلات ساختاری و برای تعیین همسانی درونی پرسشنامه از ضریب آلفاب کرونباخ استفاده شد. نتایج نشان داد، تحلیل عاملی تأییدی مرتبة اول (02/0SRMR =،04/0RMSEA =،96/0GFI =،99/0CFI =) و دوم (045/0SRMR =،054/0RMSEA =،94/0GFI =،1CFI =) و نیز ضریب آلفای کرونباخ (93/0=α) نسخة فارسی پرسشنامة سنجش هویت تیمی، از ساختار 6 عاملی 18 گویهای پرسشنامة اصلی حمایت کرده و روایی و پایایی آن را تأیید میکند. در نتیجه میتوان از نسخة فارسی پرسشنامة سنجش هویت تیمی بهعنوان ابزاری برای مطالعه و ارزیابی هویت تیمی هواداران ایرانی بهره برد.
کلمات کلیدی
, بازاریابی, تحلیل عاملی, روایی سازه, نگرش هواداران@article{paperid:1079894,
author = {امیر منتظری and طالب پور, مهدی and رضا اندام and انوشیروان کاظم نژاد},
title = {بررسی ویژگی های روان سنجی پرسشنامة هویت تیمی هواداران در صنعت ورزش ایران},
journal = {پژوهش های فیزیولوژی و مدیریت در ورزش},
year = {2020},
volume = {11},
number = {4},
month = {February},
issn = {1735-5354},
pages = {9--21},
numpages = {12},
keywords = {بازاریابی; تحلیل عاملی; روایی سازه; نگرش هواداران},
}
%0 Journal Article
%T بررسی ویژگی های روان سنجی پرسشنامة هویت تیمی هواداران در صنعت ورزش ایران
%A امیر منتظری
%A طالب پور, مهدی
%A رضا اندام
%A انوشیروان کاظم نژاد
%J پژوهش های فیزیولوژی و مدیریت در ورزش
%@ 1735-5354
%D 2020