عنوان : ( رابطه غیر خطی رقابت بازار محصول و کیفیت گزارشگری مالی )
نویسندگان: بهزاد کاردان , محمدحسین ودیعی , مهدی امیدفر ,چکیده
ادبیات تحقیق نشان می دهد که رقابت بازار محصول می تواند تأثیر غیرخطی بر رفتارهای شرکتی مانند تلاش مدیریت و فعالیت های نوآوری داشته باشد. این مطالعه، سعی دارد با استفاده از اطلاعات صورت های مالی شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران ، ادبیات تحقیق را با بررسی یک رابطه غیرخطی میان رقابت بازار محصول، با استفاده از شاخص هرفیندال - هریشمن؛ و کیفیت گزارشگری مالی، با استفاده از معیار تجدیدارائه سود توسعه دهد. طبق فرضیه تحقیق، نتایج این مطالعه پس از کنترل سایر عوامل مرتبط با تجدیدارائه ها با استفاده از رگرسیون غیرخطی درجه دو )کوادراتیک(، حاکی از یک رابطه غیرخطی یو شکل ) - U ( میان متغیرهای رقابت بازار محصول و تجدیدارائه سود در میان شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران می باشد. به عبارت دیگر، کیفیت سود در سطح پایین رقابت افزایش؛ و هنگام تشدید رقابت کاهش می یابد.
کلمات کلیدی
, رقابت بازار محصول, کیفیت گزارشگری مالی, تجدیدارائه حسابداری@article{paperid:1083015,
author = {کاردان, بهزاد and ودیعی , محمدحسین and امیدفر, مهدی},
title = {رابطه غیر خطی رقابت بازار محصول و کیفیت گزارشگری مالی},
journal = {پژوهش های حسابداری مالی و حسابرسی},
year = {2019},
volume = {11},
number = {41},
month = {June},
issn = {2383-0379},
pages = {177--196},
numpages = {19},
keywords = {رقابت بازار محصول، کیفیت گزارشگری مالی، تجدیدارائه حسابداری},
}
%0 Journal Article
%T رابطه غیر خطی رقابت بازار محصول و کیفیت گزارشگری مالی
%A کاردان, بهزاد
%A ودیعی , محمدحسین
%A امیدفر, مهدی
%J پژوهش های حسابداری مالی و حسابرسی
%@ 2383-0379
%D 2019