دومین همایش ملی برند در ورزش , 2019-11-28

عنوان : ( بررسی و اولویت بندی شیوه هی تبلیغات پیشبردی برای جذب مشتریان در مجموعه های آبی مشهد )

نویسندگان: سحر عاقبتی , جواد غلامیان , سیدمرتضی عظیم زاده ,
فایل: Full Text

استناددهی: BibTeX | EndNote

چکیده

هدف پژوهش حاضر بررسی و اولویت‌بندی شیوه‌های تبلیغات پیشبردی برای جذب مشتریان در مجموعه‌های آبی بود. روش این پژوهش ازنظر هدف کاربردی و ازنظر روش و ماهیت علی همبستگی است و به جهت گردآوری اطلاعات از نوع میدانی می‌باشد. جامعه آماری تحقیق حاضر را کلیه مراجعه‌کنندگان به مجموعه‌های آبی مشهد (سرزمین موج‌های خروشان، پارک ساحلی آفتاب، سرزمین موج‌های آبی، پارک آبی ایرانیان) در سال 1398 تشکیل می‌دادند که با استفاده از روش نمونه‌گیری طبقه‌ای- تصادفی ساده و با توجه به فرمول حجم نمونه کوکران برای جوامع نامتناهی تعداد 384 نفر به‌عنوان نمونه پژوهش انتخاب شد. جهت جمع‌آوری داده‌های موردنیاز این تحقیق از پرسشنامه‌ استاندارد تبلیغات پیشبردی گرن ویست و همکاران (2004) و پرسشنامه استاندارد جذب مشتری کومار و همکاران (2009) استفاده شد که روایی و پایایی ابزار پژوهش مورد ارزیابی قرار گرفت. یافته‌های پژوهش نشان داد که در سطح معنی‌داری 0.05 همه فرضیات پژوهش مورد تائید قرار گرفت. به‌عبارت‌دیگر مشخص شد که آگهی‌های تبلیغاتی، پیشبرد فروش، روابط عمومی، فروش شخصی و بازاریابی مستقیم بر افزایش جذب مشتریان در مجموعه‌های آبی مشهد تأثیر معنی‌داری دارند. علاوه بر این مشخص شد که شیوه‌های تبلیغات پیشبردی برای جذب مشتریان در مجموعه‌های آبی مشهد نسبت به هم اولویت معنی‌داری دارند که اولویت شیوه‌های تبلیغات پیشبردی برای جذب مشتریان به شرح زیر است: 1- آگهی‌های تبلیغاتی، 2- پیشبرد فروش، 3- روابط عمومی، 4- بازاریابی مستقیم، 5- فروش شخصی.

کلمات کلیدی

, تبلیغات پیشبردی, مشتریان, مجموعه های آبی
برای دانلود از شناسه و رمز عبور پرتال پویا استفاده کنید.

@inproceedings{paperid:1083533,
author = {سحر عاقبتی and غلامیان, جواد and عظیم زاده, سیدمرتضی},
title = {بررسی و اولویت بندی شیوه هی تبلیغات پیشبردی برای جذب مشتریان در مجموعه های آبی مشهد},
booktitle = {دومین همایش ملی برند در ورزش},
year = {2019},
location = {ايران},
keywords = {تبلیغات پیشبردی، مشتریان، مجموعه های آبی},
}

[Download]

%0 Conference Proceedings
%T بررسی و اولویت بندی شیوه هی تبلیغات پیشبردی برای جذب مشتریان در مجموعه های آبی مشهد
%A سحر عاقبتی
%A غلامیان, جواد
%A عظیم زاده, سیدمرتضی
%J دومین همایش ملی برند در ورزش
%D 2019

[Download]