عنوان : ( بررسی اثر ضخامت، انحنا و محل ماکزیمم ضخامت برروی بال نامحدود مو دار )
نویسندگان: , علی اسماعیلی ,چکیده
میکروپرندهها از نظر ابعادی اندازه کوچکی داشته و با توجه به جثهی کوچک و سرعت پروازی کمِ آنها، معمولاً از جنبه نیروهای آیرودینامیکی همواره با مشکلات زیادی روبهرو هستند و در زوایای حمله پایین دچار واماندگی میشوند. به منظور افزایش قدرت مانورپذیری و بهبود عملکرد ریزپرندههای بال ثابت، از یک روش کنترل غیر-فعال به عنوان موج دار کردن لبه حمله، بر روی بالهای آن ها استفاده شده که پدیده واماندگی را خنثی می کند ولی با تشکیل حبابهای جدایش آرام در زوایای قبل از زاویه واماندگی، منجر به کاهش ضریب برآ و افزایش ضریب پسای بال میشود. هدف از این تحقیق این است که میزان اثرگذاری پارامترهای هندسی بالواره پایه نظیر ضخامت، محل ماکزیمم ضخامت و انحنای بالواره بر روی عملکرد آیرودینامیکی بال نامحدود با لبه حمله موجدار در زاویه قبل از واماندگی بررسی شود. لذا شبیهسازی عددی حول یک بال نامحدود به روش حجم محدود و با استفاده از مدل توربولانسی شبیهسازی ادی جداشده صورت پذیرفت. نتایج حاصله نشان دادند که افزایش ضخامت و محل ماکزیمم ضخامت منجر به بهبود عملکرد آیرودینامیکی میکروپرنده شده ولی افزایش انحنای بالواره مبنا اثر معکوس داشته است. همچنین تغییرات ضرایب آیرودینامیکی نشان میدهند که به محل ماکزیمم ضخامت بیشترین حساسیت را دارند.
کلمات کلیدی
, بال نامحدود سینوس ی, ضخامت, انحنا, حداکثر ضخامت, نیروهای آیرودینامیکی.@article{paperid:1087023,
author = {, and اسماعیلی, علی},
title = {بررسی اثر ضخامت، انحنا و محل ماکزیمم ضخامت برروی بال نامحدود مو دار},
journal = {مهندسی هوانوردی},
year = {2021},
volume = {23},
number = {1},
month = {May},
issn = {1735-9449},
pages = {1--13},
numpages = {12},
keywords = {بال نامحدود سینوس ی، ضخامت، انحنا، حداکثر ضخامت، نیروهای آیرودینامیکی.},
}
%0 Journal Article
%T بررسی اثر ضخامت، انحنا و محل ماکزیمم ضخامت برروی بال نامحدود مو دار
%A ,
%A اسماعیلی, علی
%J مهندسی هوانوردی
%@ 1735-9449
%D 2021