مطالعات زبان و ترجمه, دوره (55), شماره (1), سال (2022-4) , صفحات (93-109)

عنوان : ( شبیه سازی یادگیری دانش زبانی و جهانی برای بزرگسالان: موردی از یادگیرندگان زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی )

نویسندگان: شقایق شایسته صدفیان ,
فایل: Full Text

استناددهی: BibTeX | EndNote

چکیده

از آنجایی که یادگیری زبان اول با یادگیری زبان دوم در بزرگسالی متفاوت است، شبیه ­سازی یادگیری زبان دوم می تواند به فهم ما از ماهیت یادگیری زبان کمک شایانی نماید. در زبان اول کلمه به همراه جهان پیرامون آموخته می­ شود، در حالی­که در زبان دوم جهان پیرامون قبلا اموخته شده است و فراگیر فقط کلمه را می­ آموزد. شبیه ­سازی زبان می ­تواند دریچه ­ای جدید رو به کشف زوایای پنهان یادگیری زبان باز کند. از این‌رو، در این پژوهش برآنیم تا با هدف شبیه­ سازی یادگیری زبان دوم، به معرفی روش تحقیق تجربی صفر که برگرفته از ادبیات هیجامد می ­باشد، بپردازیم. روش تحقیق تجربی صفر در ارتباط با پژوهش ­هایی است که در آن فراگیران بزرگسال مفاهیم و کلماتی‌ را می‌آموزند که هیچ‌ چیزی در مورد آن‌ها نمی ­دانند و در کلاس درس شروع به یادگیری آن­ها می­ کنند. در این مطالعه پس‌ از مرور روش ­های تحقیق رایج، روش تحقیق تجربی صفر معرفی می­ گردد. سپس با ذکر نمونه ­ای از پژوهش ­های ثبت امواج مغزی به تبیین این‌نوع روش تحقیق می ­پردازیم و کاربردهای احتمالی آن را بیان می‌کنیم.

کلمات کلیدی

, آموزش زبان, روش تحقیق, روش تحقیق تجربی صفر, هیجامد, ثبت امواج مغزی
برای دانلود از شناسه و رمز عبور پرتال پویا استفاده کنید.

@article{paperid:1090704,
author = {شایسته صدفیان, شقایق},
title = {شبیه سازی یادگیری دانش زبانی و جهانی برای بزرگسالان: موردی از یادگیرندگان زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی},
journal = {مطالعات زبان و ترجمه},
year = {2022},
volume = {55},
number = {1},
month = {April},
issn = {2383-2878},
pages = {93--109},
numpages = {16},
keywords = {آموزش زبان، روش تحقیق، روش تحقیق تجربی صفر، هیجامد، ثبت امواج مغزی},
}

[Download]

%0 Journal Article
%T شبیه سازی یادگیری دانش زبانی و جهانی برای بزرگسالان: موردی از یادگیرندگان زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی
%A شایسته صدفیان, شقایق
%J مطالعات زبان و ترجمه
%@ 2383-2878
%D 2022

[Download]