عنوان : ( اثر تورش های محلی گوگل بر عدم تقارن اطلاعاتی و واکنش بازار )
نویسندگان: محمد ابراهیمی , رضا حصارزاده , مهدی مرادی ,بر اساس تصمیم نویسنده مقاله دسترسی به متن کامل برای اعضای غیر دانشگاه ممکن نیست
چکیده
هدف: در این تحقیق، تاثیر میزان جستوجوهای محلی گوگل بر عدم تقارن اطلاعاتی قبل از اعلان سود و واکنش کوتاهمدت و بلندمدت بازار بعد از اعلان سود شرکتها بررسی میشود. روش: تورش های محلی گوگل از طریق اطلاعات سرویس گوگل ترند، اندازه گیری می شود. همچنین، برای اندازه گیری عدم تقارن اطلاعاتی و واکنش بازار از بازده غیرعادی سهام در دو دوره قبل و بعد از اعلان سود استفاده میشود. نمونه پژوهش شامل 64 شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران برای سال های 1393 تا 1398 استفاده میباشد. یافتهها: نتایج تحقیق حاکی از این است که تورش های محلی باعث افزایش عدم تقارن اطلاعاتی قبل از اعلان سود میشود. با این حال، اثر گذاری تورش های محلی بر واکنش بازار، محدود به یک دوره کوتاه مدت پس از اعلان سود می باشد. نتیجه گیری: در مجموع، شواهد نشان میدهد که تورش های محلی حاصل از توجه سرمایهگذاران به شرکتهای نزدیک به محل زندگیشان، بر عدم تقارن اطلاعاتی و واکنش کوتاه مدت بازار اثرگذار است. دانش افزایی: این پژوهش، نشان میدهد که حتی در عصر اینترنت و سهولت دسترسی به اطلاعات شرکت ها، موقعیت جغرافیایی شرکت ها بر تصمیمهای سرمایه گذاران ایرانی و بازار سرمایه اثر گذار میباشد
کلمات کلیدی
تورش آشنایی تورش محلی عدم تقارن اطلاعاتی مزیت اطلاعات محلی واکنش بازار@article{paperid:1091613,
author = {ابراهیمی, محمد and حصارزاده, رضا and مرادی, مهدی},
title = {اثر تورش های محلی گوگل بر عدم تقارن اطلاعاتی و واکنش بازار},
journal = {دانش حسابداری مالی},
year = {2022},
volume = {9},
number = {33},
month = {October},
issn = {2676-6205},
pages = {193--213},
numpages = {20},
keywords = {تورش آشنایی تورش محلی عدم تقارن اطلاعاتی مزیت اطلاعات محلی واکنش بازار},
}
%0 Journal Article
%T اثر تورش های محلی گوگل بر عدم تقارن اطلاعاتی و واکنش بازار
%A ابراهیمی, محمد
%A حصارزاده, رضا
%A مرادی, مهدی
%J دانش حسابداری مالی
%@ 2676-6205
%D 2022