عنوان : ( ارتباط میان هیانات، هوش هیانحسّی و نمرة نوشتاری: مقایسة دانشویان ایرانی و عراقی رشتة زبان انگلیسی )
نویسندگان: فاتن محمد حسین العائد , الهام ناجی میدانی ,چکیده
پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش هوش هیجانی-حسی و هیجانات در مهارت نوشتاری و مقایسة آن بین زبانآموزان ایرانی و عراقی انجام شد. در مجموع، از 301 دانشجوی ایرانی و عراقی رشتة زبان انگلیسی خواسته شد تا دو پرسشنامة «هوش هیجانی-حسی» و «هیجانات در حین نوشتن» را پر کنند. نتایج نشان داد که نمره نوشتاری زبانآموزان با هیجانات مثبت آنها رابطة معنادار مثبت و با هیجانات منفی آنها رابطة معنادار منفی دارد. همچنین بین برخی از هیجانات تجربه شدة زبانآموزان ایرانی و عراقی مانند خستگی، لذّت، امید و آسودگی تفاوت معناداری مشاهده شد و در برخی از هیجانات از جمله اضطراب، لذّت و غرور از نظر عوامل انسانی و غیرانسانی بهوجودآورنده هیجانات تفاوت معناداری وجود داشت. افزونبراین، یافتهها نشان داد که هوش هیجانی-حسی به طور مثبت و معناداری نمرات مهارت نوشتاری زبانآموزان ایرانی و عراقی را پیشبینی میکند. در نهایت، نتایج مورد بحث قرار گرفت و کاربردهای آن در زمینه آموزش زبان ارائه شد.
کلمات کلیدی
, هیجانات, هوش هیجانی-حسی, دانشجویان ایرانی زبان انگلیسی, دانشجویان عراقی زبان انگلیسی, نمرة نوشتاری@article{paperid:1093237,
author = {العائد, فاتن محمد حسین and ناجی میدانی, الهام},
title = {ارتباط میان هیانات، هوش هیانحسّی و نمرة نوشتاری: مقایسة دانشویان ایرانی و عراقی رشتة زبان انگلیسی},
journal = {مطالعات زبان و ترجمه},
year = {2024},
month = {January},
issn = {2383-2878},
keywords = {هیجانات، هوش هیجانی-حسی، دانشجویان ایرانی زبان انگلیسی، دانشجویان عراقی زبان انگلیسی، نمرة نوشتاری},
}
%0 Journal Article
%T ارتباط میان هیانات، هوش هیانحسّی و نمرة نوشتاری: مقایسة دانشویان ایرانی و عراقی رشتة زبان انگلیسی
%A العائد, فاتن محمد حسین
%A ناجی میدانی, الهام
%J مطالعات زبان و ترجمه
%@ 2383-2878
%D 2024