اقتصاد و توسعه کشاورزی, Volume (36), No (4), Year (2023-1) , Pages (337-352)

Title : ( عوامل موثر بر انتخاب استراتژی بازاریابی در مراحل مختلف چرخه عمر محصول )

Authors: Hosein Mohammadi , َAli reza Sani Heidary , Abdollah shahraki ,

Citation: BibTeX | EndNote

Abstract

یک استراتژی بازاریابی مناسب برای افزایش فروش و سودآوری در مراحل مختلف چرخه عمر محصول ضروری است. هدف اصلی این مطالعه بررسی عوامل موثر بر انتخاب استراتژی بازاریابی در مراحل مختلف چرخه عمر محصول در صنایع غذایی مشهد می‌باشد. داده‌ها از طریق یک نظرسنجی جمع‌آوری شده و پرسشنامه‌ها توسط 88 مدیر بازاریابی صنعت تولید مواد غذایی در سال 1396 تکمیل شده است. برای رسیدن به هدف پژوهش، از الگوی لاجیت چند جمله‌ای برای تعیین تأثیر متغیرهای توضیحی بر احتمال انتخاب یک استراتژی بازاریابی ویژه در مراحل مختلف چرخه عمر محصول استفاده بهره گرفته شد. نتایج نشان داد که متغیرهای تجربه مدیر، تحصیلات، نوع محصول، رقابت‌پذیری، برند معتبر و سهم بازار تأثیر معناداری بر استراتژی انتخابی در مراحل مختلف چرخه عمر محصول داشته است. بنابراین، سودآوری یک شرکت در بازار را می‌توان با اجرای یک استراتژی بازاریابی مبتنی بر نوع محصول و در ارتباط با مراحل خاص چرخه عمر محصول بهبود داد

Keywords

, استراتژی های بازاریابی, برتری نسبی, چرخه عمر محصول, صنایع غذایی
برای دانلود از شناسه و رمز عبور پرتال پویا استفاده کنید.

@article{paperid:1093412,
author = {Mohammadi, Hosein and Sani Heidary, َAli Reza and Shahraki, Abdollah},
title = {عوامل موثر بر انتخاب استراتژی بازاریابی در مراحل مختلف چرخه عمر محصول},
journal = {اقتصاد و توسعه کشاورزی},
year = {2023},
volume = {36},
number = {4},
month = {January},
issn = {2008-4722},
pages = {337--352},
numpages = {15},
keywords = {استراتژی های بازاریابی، برتری نسبی، چرخه عمر محصول، صنایع غذایی},
}

[Download]

%0 Journal Article
%T عوامل موثر بر انتخاب استراتژی بازاریابی در مراحل مختلف چرخه عمر محصول
%A Mohammadi, Hosein
%A Sani Heidary, َAli Reza
%A Shahraki, Abdollah
%J اقتصاد و توسعه کشاورزی
%@ 2008-4722
%D 2023

[Download]