عنوان : ( تاثیر الگوی بازاریابی چندحسی بر تبلیغات شفاهی با تجربه حسی برند و اشتیاق به برند )
نویسندگان: روح اله باقری , قاسم اسلامی , فرشاد قادری , زینت پارسائی ,چکیده
گردشگران در سفرهای خود علاوه بر بازدید از مکانهای دیدنی شهر، با اقامت در هتل مناسب میخواهند از سفر خود لذت ببرند و هتلها نیز، به دنبال ارائه خدمات رضایتبخش به گردشگران هستند تا بتوانند در جهت ترغیب گردشگران به بازدید مجدد و تبلیغات شفاهی مثبت آنها به دیگران گام بردارند. از اینرو انجام پژوهشی در جهت ارائه راهکارهای صحیح به مدیران هتلها در این جهت ضرورت دارد. بنابراین هدف پژوهش، شناخت تاثیر الگوی بازاریابی چندحسی بر تبلیغات شفاهی در کسبوکار گردشگری میباشد که از طریق متغیرهای تجربه حسی برند و اشتیاق به برند مورد بررسی قرار گرفته است. این پژوهش به لحاظ هدف، کاربردی و روش انجام کار، پیمایشی است. جامعه آماری آن، گردشگران مقیم در 17 هتل، شامل هتلهای چهار و پنج ستاره شهر مشهد میباشند. جمعآوری دادهها از طریق پرسشنامه استاندارد صورت گرفت و بر اساس فرمول کوکران، حداقل حجم نمونه برای جوامع نامعلوم 384 نفر تخمین زده شده است که در نهایت در این پژوهش، 387 پرسشنامه به طور غیرتصادفی در دسترس جمعآوری و مورد تجزیه و تحلیل قرارگرفت. برای تجزیه و تحلیل دادهها از روش مدلسازی معادلات ساختاری و نرمافزارهای SPSS نسخه 19و AMOS نسخه 18، استفاده گردید. یافتهها حاکی از تأیید تمام فرضیههای پژوهش است. نتایج نشان میدهد، تاثیر الگوی بازاریابی چندحسی بر تجربه حسی برند، اشتیاق به برند و تبلیغات شفاهی مثبت و معنادار است و همچنین تجربه حسی برند و اشتیاق به برند بر تبلیغات شفاهی تاثیر مثبت و معناداری دارند.
کلمات کلیدی
الگوی بازاریابی چندحسی تجربهحسی برند اشتیاق به برند تبلیغات شفاهی گردشگری@article{paperid:1095619,
author = {باقری, روح اله and اسلامی, قاسم and فرشاد قادری and پارسائی, زینت},
title = {تاثیر الگوی بازاریابی چندحسی بر تبلیغات شفاهی با تجربه حسی برند و اشتیاق به برند},
journal = {مطالعات مدیریت راهبردی},
year = {2023},
volume = {14},
number = {53},
month = {April},
issn = {2228-6853},
pages = {313--332},
numpages = {19},
keywords = {الگوی بازاریابی چندحسی تجربهحسی برند اشتیاق به برند تبلیغات شفاهی گردشگری},
}
%0 Journal Article
%T تاثیر الگوی بازاریابی چندحسی بر تبلیغات شفاهی با تجربه حسی برند و اشتیاق به برند
%A باقری, روح اله
%A اسلامی, قاسم
%A فرشاد قادری
%A پارسائی, زینت
%J مطالعات مدیریت راهبردی
%@ 2228-6853
%D 2023