دانشکده پزشکی مشهد, دوره (65), شماره (2), سال (-) , صفحات (870-884)

عنوان : ( بررسی رابطه مهارت‎های معلمی در ارزشیابی کیفی درس ریاضی با اضطراب ریاضی، اهمال کاری تحصیلی و سبک تفکر دانش آموزان )

نویسندگان: مسعود حسینی , ابوالفضل تهرانیان , محمدحسن بهزادی , سیدحسن علم الهدائی ,
فایل: Full Text

استناددهی: BibTeX | EndNote

چکیده

مقدمه: هدف این پژوهش بررسی رابطه مهارتهای معلمی در ارزشیابی کیفی درس ریاضی با اضطراب ریاضی، اهمال کاری تحصیلی و سبک تفکر دانش آموزان بود. پژوهش حاضر از نوع مطالعات توصیفی همبستگی است. روشکار: جامعه آماری پژوهش، معلمان و دانش آموزان پایه ششم شهر مشهد در سال تحصیلی 13۹7 - ۹8 بودند که از بین آنها 120 معلم و 200 دانش آموز به روش نمونه گیری در دسترس با لحاظ کردن ملاکهای ورود و خروج از پژوهش انتخاب شدند و با پرسشنامههای پژوهش مورد ارزیابی قرار گرفتند. تجزیه و تحلیل اطلاعات با استفاده از آمار توصیفی )میانگین، انحراف معیار، نمودارها و...( و استنباطی )همبستگی و رگرسیون برای بررسی رابطههای بین متغیرها( توسط نرم افزار آماری spss-22 انجام گردید. نتایج: نتایج نشان داد که مهارتهای معلمی در ارزشیابی کیفی رابطه منفی با اضطراب ریاضی و اهمال کاری تحصیلی داشت، همچنین رابطه مثبتی بین مهارتهای معلمی در ارزشیابی کیفی با سبکهای تفکر دانش آموزان وجود داشت. نتایج رگرسیون نیز نشان داد که مهارتهای معلمی در ارزشیابی کیفی توانایی معناداری برای پیش بینی اضطراب ریاضی و اهمال کاری تحصیلی دانش آموزان داشت. نتیجهگیری: با توجه به یافتههای پژوهش پیشنهاد می شود که اقدامات لازم برای افزایش مهارت ارزشیابی کیفی معلمان در جهت بهبود بازده تحصیلی و علمکرد دانش آموزان انجام گیرد.

کلمات کلیدی

, مهارتهای معلمی, ارزشیابی کیفی, ریاضی, اضطراب ریاضی, اهمال کاری تحصیلی, سبک تفکر, دانش آموزان
برای دانلود از شناسه و رمز عبور پرتال پویا استفاده کنید.

@article{paperid:1096119,
author = {مسعود حسینی and ابوالفضل تهرانیان and محمدحسن بهزادی and علم الهدائی, سیدحسن},
title = {بررسی رابطه مهارت‎های معلمی در ارزشیابی کیفی درس ریاضی با اضطراب ریاضی، اهمال کاری تحصیلی و سبک تفکر دانش آموزان},
journal = {دانشکده پزشکی مشهد},
year = {},
volume = {65},
number = {2},
issn = {1735-4013},
pages = {870--884},
numpages = {14},
keywords = {مهارتهای معلمی، ارزشیابی کیفی، ریاضی، اضطراب ریاضی، اهمال کاری تحصیلی، سبک تفکر، دانش آموزان},
}

[Download]

%0 Journal Article
%T بررسی رابطه مهارت‎های معلمی در ارزشیابی کیفی درس ریاضی با اضطراب ریاضی، اهمال کاری تحصیلی و سبک تفکر دانش آموزان
%A مسعود حسینی
%A ابوالفضل تهرانیان
%A محمدحسن بهزادی
%A علم الهدائی, سیدحسن
%J دانشکده پزشکی مشهد
%@ 1735-4013
%D

[Download]