پژوهشنامه بازرگانی, دوره (26), شماره (102), سال (2022-4) , صفحات (155-177)

عنوان : ( بررسی رابطه بین تمرکز بر مشتریان عمده و نوآوری در شرکت‌های بورسی )

نویسندگان: رضا زمانی , صفیه بخشانی , بهزاد کاردان ,
فایل: Full Text

استناددهی: BibTeX | EndNote

چکیده

در دنیای رقابتی قرن اخیر، شرکت‌ها ملزم هستند که برای موفقیت و تثبیت جایگاه خود، سرمایه‌گذاری متناسبی را به نوآوری تخصیص دهند. هم‌چنین، شرکت‌ها برای ماندن در صحنه رقابت باید نوآوری را به‌عنوان یک جزء با اهمیت در تدوین استراتژی در نظر بگیرند. در این راستا، هدف این پژوهش بررسی رابطه بین تمرکز بر مشتریان عمده و نوآوری در شرکت‌های بورسی است. نمونه آماری این پژوهش به روش حذف سیستماتیک شامل 142 شرکت بورسی در دوره 1388-1397 و روش آماری مورد استفاده نیز روش رگرسیون به داده‌های پانل و ترکیبی است. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهد که تمرکز بر مشتریان عمده در بین ابعاد مختلف نوآوری شامل فعالیت‌های تحقیق و توسعه، نوآوری فنی، نوآوری فردی، نوآوری اجرائی، نوآوری کمکی و نوآوری حسابداری مدیریت، تنها بر نوآوری اجرائی تأثیر مثبتی دارد. بر این اساس، می‌توان نقش کمرنگ مشتریان عمده را در تأثیرگذاری بر سیاست‌های راهبردی شرکت در خصوص فعالیت‌های نوآوری مشاهده کرد.

کلمات کلیدی

مشتریان عمده تحقیق و توسعه نوآوری فنی نوآوری فردی نوآوری اجرائی
برای دانلود از شناسه و رمز عبور پرتال پویا استفاده کنید.

@article{paperid:1097315,
author = {زمانی, رضا and بخشانی, صفیه and کاردان, بهزاد},
title = {بررسی رابطه بین تمرکز بر مشتریان عمده و نوآوری در شرکت‌های بورسی},
journal = {پژوهشنامه بازرگانی},
year = {2022},
volume = {26},
number = {102},
month = {April},
issn = {1735-0794},
pages = {155--177},
numpages = {22},
keywords = {مشتریان عمده تحقیق و توسعه نوآوری فنی نوآوری فردی نوآوری اجرائی},
}

[Download]

%0 Journal Article
%T بررسی رابطه بین تمرکز بر مشتریان عمده و نوآوری در شرکت‌های بورسی
%A زمانی, رضا
%A بخشانی, صفیه
%A کاردان, بهزاد
%J پژوهشنامه بازرگانی
%@ 1735-0794
%D 2022

[Download]