عنوان : ( طراحی روشی خلاق برای آموزش شاهنامه به کودکان )
نویسندگان: المیرا حسن زاده , محمدجعفر یاحقی ,بر اساس تصمیم نویسنده مقاله دسترسی به متن کامل برای اعضای غیر دانشگاه ممکن نیست
چکیده
آموزش ادبیات کلاسیک ،به ویژه شاهنامه، برای کودکان اهمیت بسیاری دارد. پرسش اصلی ما در این پژوهش این است که چگونه میتوان با روشی جذاب کودکان را با شاهنامه آشنا کرد تا علاوه بر بهرهمندی از این گنجینهی عظیم، توانمندیهای شناختی آنها نیز پرورش بیابد. برای طراحی این روش، دانشها و روشهای سه حوزه را ترکیب کردهایم: نظریات یادگیری، روشهای ارتقای خلاقیت و یافتههای سابوتسکی دربارهی فواید استفاده از واقعیت جادویی برای کودکان. با تحلیل و بررسی این دانشها دریافتیم که میتوان با استفاده از بازیهای جادویی به اغلب شاخصهای تدریس فعال چون لذت بردن کودک از فرآیند آموزش، ارتقای توانایی حل مسأله، خلاقیت و هوشهای چندگانه دست یافت. در نهایت، نام این روش را «بازی و شاهنامه» گذاشتیم. بازیها در این روش براساس ترتیب اجرا و کارکرد آنها در تحقق اهداف این روش، تحت چهار عنوان طبقهبندی شدهاند: بازیهای پیشزمینهای، بازیهای مروری، بازیهای تجسمی و در نهایت، بازیهای نمایشی/داستانی.
کلمات کلیدی
آموزش خلاق ادبیات کلاسیک بازی شاهنامه کودک@article{paperid:1097826,
author = {حسن زاده, المیرا and یاحقی, محمدجعفر},
title = {طراحی روشی خلاق برای آموزش شاهنامه به کودکان},
journal = {جستارهای نوین ادبی},
year = {2023},
volume = {55},
number = {3},
month = {January},
issn = {2008-7187},
pages = {29--51},
numpages = {22},
keywords = {آموزش خلاق ادبیات کلاسیک بازی شاهنامه کودک},
}
%0 Journal Article
%T طراحی روشی خلاق برای آموزش شاهنامه به کودکان
%A حسن زاده, المیرا
%A یاحقی, محمدجعفر
%J جستارهای نوین ادبی
%@ 2008-7187
%D 2023