عنوان : ( شکاف برند طیب در مرحله معرفی دوره عمر با استفاده از تحلیل عاملی تأییدی )
نویسندگان: سعید جلالیان , علی رضا کرباسی ,چکیده
مقدمه: برند طیب با هدف حمایت از مصرف کنندگان مسلمان از طریق اجرای یک زنجیره غذایی مبتنی بر مبانی اسلامی مطرح گردیده است. هرگونه انحراف بین اهداف صاحبان برند و دیدگاه مصرف کنندگان، منجر به فاصله ای می شود که به عنوان شکاف برند تلقی میشود. تحلیل شکاف برند و عوامل آن به صاحبان برند در تدوین راهبردها و افزایش کمی و کیفی دوره عمر برند کمک می کند. روشها: پژوهش حاضر با توجه به هدف کاربردی و بر مبنای روش توصیفی از نوع پیمایشی و به روش مقطعی می باشد. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه پنج نقطه ای لیکرت با 28 گویه استفاده شده است.130 نفر از مصرف کنندگان و مشتریان بالقوه به عنوان حجم نمونه، پرسشنامه را تکمیل نمودند. به منظور برآورد مدل اندازه گیری پژوهش، از تحلیل عاملی تأییدی از طریق نرم افزار AMOS استفاده شد. نتایج: یافتههای پژوهش نشان داد طبق متغیرهای آشکار مستخرج از مدل آکر، اهمیت هر چهار حوزه عملکردی در مدل مفهومی پژوهش شامل فرآیندهای سازمانی، مشتری محوری، مالی-اقتصادی و نوآوری، مورد تأیید قرار گرفته است. این حوزه ها، دارای رابطهای معنادار با سازه اصلی مورد مطالعه یعنی توضیح شکاف برند طیب بودند. نتیجه گیری: متغیرهای مشتری محوری، کمترین و فرآیندهای سازمانی، بیشترین سهم در ایجاد شکاف برند داشتهاند. بنابراین بهبود متغیرهای مربوط به حوزه فرآیندهای سازمانی به خصوص انتقال هویت برند و اعتمادبخشی به امتیاز شاخصهای طیب در اولویت قرار دارد و همچنین حفظ و تقویت نقطه قوت در متغیرهای مشتری محوری ضروری است.
کلمات کلیدی
برند طیب شکاف برند دوره عمر برند رویکرد مدل معادلات ساختاری تحلیل عاملی تاییدی@article{paperid:1099183,
author = {جلالیان, سعید and کرباسی, علی رضا},
title = {شکاف برند طیب در مرحله معرفی دوره عمر با استفاده از تحلیل عاملی تأییدی},
journal = {پژوهشنامه حلال},
year = {2022},
volume = {5},
number = {3},
month = {October},
issn = {2676-5624},
pages = {1--18},
numpages = {17},
keywords = {برند طیب شکاف برند دوره عمر برند رویکرد مدل معادلات ساختاری تحلیل عاملی تاییدی},
}
%0 Journal Article
%T شکاف برند طیب در مرحله معرفی دوره عمر با استفاده از تحلیل عاملی تأییدی
%A جلالیان, سعید
%A کرباسی, علی رضا
%J پژوهشنامه حلال
%@ 2676-5624
%D 2022