عنوان : ( طراحی مدل مدیریت آشوب گونه بازاریابی در محیط توسعه ورزش قهرمانی ایران، پژوهش آمیخته )
نویسندگان: مجید خرسندی فرد , حسین پیمانی زاد , محمد رضا اسماعیل زاده , محمد کشتی دار , امیر نیکنام ,چکیده
چکیده مقدمه: تحقیق حاضر با هدف طراحی مدل مدیریت آشوبگونة بازاریابی اثربخش در محیط توسعۀ ورزش قهرمانی ایران به روش آمیخته ترکیبی انجام گرفت. روش پژوهش: جامعۀ آماری در بخش کیفی شامل 10 نفر از استادان مدیریت ورزشی و مدیران ورزشی نخبه و در بخش کمی شامل استادان مدیریت ورزشی و صاحبنظران حوزۀ بازاریابی و رئیس و معاونان فدراسیونها و کارکنان بخش بازاریابی فدراسیونهای ورزشی و کمیتۀ ملی المپیک، مربیان و ورزشکاران نخبه است که تعداد آنها 396 نفر بود و بر اساس جدول مورگان 220 نفر بهعنوان نمونه انتخاب شدند. در ابتدا به روش دلفی گویههای تحقیق شناسایی شدند و به روش ساختاری تفسیری مدلسازی انجام گرفت. سپس ابزار کمی تحقیق تدوین و روایی آن توسط استادان مدیریت ورزشی و تحلیل عاملی اکتشافی و تأییدی تأیید و پایایی آن بهوسیلة آزمون آلفای کرونباخ 91/0 محاسبه شد. یافتهها: یافتهها نشان داد مدل ساختاری تفسیری دارای 12 مؤلفه در پنج سطح است و مدل کمی تحقیق نیز دارای پنج مؤلفة اصلی بوده و دارای برازش مطلوب است. نتیجهگیری: میتوان نتیجه گرفت سازمانهای ورزشی باید با برنامهریزی برای عوامل مؤثر بر نقاط حساس و آشوبگونه زمینۀ توسعۀ ورزش قهرمانی را در محیط آشوبگونه فراهم کنند.
کلمات کلیدی
, آشوب - آمیخته ترکیبی - بازاریابی , ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ آﺷﻮ ب گﻮﻧﻪ, ورزش ﻗﻬﺮﻣﺎﻧی .@article{paperid:1099220,
author = {مجید خرسندی فرد and حسین پیمانی زاد and محمد رضا اسماعیل زاده and کشتی دار, محمد and امیر نیکنام},
title = {طراحی مدل مدیریت آشوب گونه بازاریابی در محیط توسعه ورزش قهرمانی ایران، پژوهش آمیخته},
journal = {مدیریت ورزشی},
year = {2023},
volume = {15},
number = {1},
month = {May},
issn = {2008-9341},
pages = {74--93},
numpages = {19},
keywords = {آشوب - آمیخته ترکیبی - بازاریابی
،
ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ آﺷﻮ
ب
گﻮﻧﻪ، ورزش ﻗﻬﺮﻣﺎﻧی
.},
}
%0 Journal Article
%T طراحی مدل مدیریت آشوب گونه بازاریابی در محیط توسعه ورزش قهرمانی ایران، پژوهش آمیخته
%A مجید خرسندی فرد
%A حسین پیمانی زاد
%A محمد رضا اسماعیل زاده
%A کشتی دار, محمد
%A امیر نیکنام
%J مدیریت ورزشی
%@ 2008-9341
%D 2023