عنوان : ( بررسی اثربخشی آگاهی وای بر دانش ریاضی دانشآموزان دختر )
نویسندگان: الهام ضیائی قوچان عتیق , اعظم استاجی , عطیه کامیابی گل ,چکیده
در این مقاله تأثیر آموزش آگاهی واجی بر عملکرد ریاضی دانشآموزان پایه دوم دبستان مورد بررسی قرار میگیرد. از بین دانشآموزان دختر پایه دوم دبستان شهر قوچان با میانگین سنی 7.6 سال تعداد 140 نفر انتخاب شدند که 70 نفر بهعنوان گروه گواه و 70 نفر بهعنوان گروه آزمایش مورد بررسی قرار گرفتند. بر اساس آزمون آگاهی واجی دستجردیکاظمی و سلیمانی و آزمون ریاضی معلمساخته بر مبنای آزمون استاندارد کیمث، از هر دو گروه هم در مهارت آگاهی واجی و هم ریاضی پیشآزمون به عمل آمد. سپس گروه آزمایش طی 10 جلسه 30 دقیقهای در معرض آموزش آگاهی واجی قرار گرفت. در نهایت پس از یک وقفه زمانی، مجدداً پسآزمون برگزار شد. نتایج نشان میدهد که آگاهی واجی بر عملکرد ریاضی دانشآموزان دختر پایه دوم تأثیر معنیداری دارد که همراستا با پژوهشهای انجام شده در این زمینه است. اجرای آزمون آگاهی واجی با در نظر گرفتن گروه سنی آن را از سایر پژوهشها متفاوت میسازد.
کلمات کلیدی
, آگاهی واجی, آزمون ریاضی کیمث, آزمون آگاهی واجی , خرده مؤلفه@article{paperid:1099544,
author = {ضیائی قوچان عتیق, الهام and استاجی, اعظم and کامیابی گل, عطیه},
title = {بررسی اثربخشی آگاهی وای بر دانش ریاضی دانشآموزان دختر},
journal = {پژوهش های زبان شناسی تطبیقی},
year = {2024},
volume = {13},
number = {26},
month = {March},
issn = {2252-0740},
pages = {177--196},
numpages = {19},
keywords = {آگاهی واجی، آزمون ریاضی کیمث، آزمون آگاهی واجی ،خرده مؤلفه},
}
%0 Journal Article
%T بررسی اثربخشی آگاهی وای بر دانش ریاضی دانشآموزان دختر
%A ضیائی قوچان عتیق, الهام
%A استاجی, اعظم
%A کامیابی گل, عطیه
%J پژوهش های زبان شناسی تطبیقی
%@ 2252-0740
%D 2024