عنوان : ( تربیات نوآورانه گردشگران کسب و کارهای غذایی بر تمایلات رفتاری آنان (مورد مطالعه: شرکت کنندگان شنواره های غذایی در ایران) )
نویسندگان: امیر غفوریان شاگردی , مجتبی پورسلیمی , امید بهبودی ,
چکیده
تمایالت رفتاری، تمایل افراد به انجام رفتارهای مختلف است. تمایالت رفتاری مطلوب، با توانایی ارائه دهندهخدمات برای رسیدن مشتریان به بیان چیزهای مثبت دربارهآن ها، پیشنهاد آن ها به سایر مشتریان، وفادارماندن آن ها ارتباط دارد. تمایالت رفتاری مشتریان،نتیجهارزیابی خدمتی که مشتری دریافت کرده است.یکیاز مسائل مهم برایبرگزارکنندگانو کسب و کارهای گردشگری غذایی درجشنواره،بررسی عوامل وویژگیهایکلیدیاستکه به شدت برتمایالت رفتاریآن تأثیرمیگذارد،زیرااینویژگی ها بازخورد مهمیدر مورد کیفیتجشنواره ارائه میدهند.هدف از انجام این پژوهش بررسی تاثیر تجربیات نوآورانه گردشگران کسب و کارهای غذایی جشنواره های غذا بر تمایالت رفتاری آنان از طریق خاطرات و رضایت از جشنوارهبودهاست. جامعه آماری تحقیقحاضر،کلیهشرکت کنندگان در جشنواره های غذا بودندکه تعداد آنها نامشخص بوده است؛ بر اساس جدول مورگان، تعداد اعضای 384نفر به روش غیرتصادفی در دسترس انتخاب شده است. ابزار پژوهش پرسشنامه استاندارد برگرفته از پژوهشهای پیشین بوده که برایآزمودن روایی از روایی محتوا و تایید خبرگان و جهت روایی سازه از روایی سازه، همگرا و واگرا بهره گرفته شده است. پایایی پرسشنامه با آلفای کرونباخ و پایایی مرکب (بیش از7/0) انجام شده است. تجزیه و تحلیل دادهها به روش معادالت ساختاری با نرم افزار پی ال اس 4انجام شده است. نتایج نشان داد تاثیر تجربیات شرکت کنندگان جشنواره های غذا بر تمایالت رفتاری آن ها از طریق نقش میانجی خاطرات و رضایت شرکت کنندگان معنادار بوده است. همچنین تجربیات شرکت کنندگان بر رضایت، خاطراتو تمایالت رفتاری آن ها معنادار گزارش شده است. همچنین خاطرات و رضایت شرکت کنندگان بر تمایالت رفتاری آن ها تاثیر معناداری داشته است