عنوان : Study of the buisiness success effects resulting from participation of Manufacturing firms... ( بررسی اثر حضور شرکت های تولیدی در نایشگاه های بین المللی بازرگانی بر موفقیت تجاری ان ها )
نویسندگان: شمس الدین ناظمی , ملیحه میرزاده ,چکیده
در این پژوهش به بررسی میزان اثر حضور شرکتهای تولیدی در نمایشگاههای بین المللی بازرگانی خراسان بر موفقیت تجاری آنها پرداخته شده است. جامعه آماری مورد مطالعه، مدیران فروش شرکتها و موسسات تولیدی استان خراسان که حداقل یکبار در نمایشگاههای بین المللی بازرگانی استان شرکت کرده اند به تعداد 313 می باشد. برای انجام این تحقیق از اطلاعات جمعآوری شده از مدیران فروش 76 شرکت تولیدی توسط پرسشنامه بهره گرفته شده است. روایی پرسشنامه به طریق محتوایی حاصل گردید و برای پایایی ازمحاسبه ضریب آلفای کرونباخ استفاده به عمل آمد که نتیجه آن برای پرسشنامه 93/0 بدست آمد. به منظور تحلیل داه ها از آزمون کلموگراف-اسمیرنف، آزمون رتبه علامت دار ویلکاکسون، آزمون t-استیودنت،ضریب همبستگی اسپیرمن وتحلیل واریانس چند طرفه استفاده شده است. نتایج تحقیق نشان داد که شرکت در نمایشگاه بین المللی بازرگانی خراسان افزایش فروش شرکت کنندگان را بدنبال داشته و منجر به ایجاد نماد و شهرت برای محصولات آنان شده است. همچنین این حضور موجب افزایش اطلاعات شرکت کنندگان در مورد رقبا، مشتریان و محصولات جدید شده است، اما نتایج حاصل از تحقیق این فرضیه را که حضوردر نمایشگاه به جذب مشتریان جدید برای شرکت های تولیدی منجر شده است، مورد تایید قرار نداد. به طور کلی می توان چنین نتیجه گرفت که حضور در نمایشگاه بین المللی بازرگانی خراسان در کسب موفقیت تجاری واحد های تولیدی شرکت کننده موثر بوده است.
کلمات کلیدی
, نمایشگاه بین المللی بازرگانی, موفقیت تجاری, شرکت های تولیدی, نماد, ترفیع, پیشبرد فروش@article{paperid:354,
author = {ناظمی, شمس الدین and ملیحه میرزاده},
title = {Study of the buisiness success effects resulting from participation of Manufacturing firms...},
journal = {پژوهشنامه بازرگانی},
year = {2006},
month = {March},
issn = {1735-0794},
keywords = {نمایشگاه بین المللی بازرگانی، موفقیت تجاری، شرکت های تولیدی، نماد، ترفیع، پیشبرد فروش},
}
%0 Journal Article
%T Study of the buisiness success effects resulting from participation of Manufacturing firms...
%A ناظمی, شمس الدین
%A ملیحه میرزاده
%J پژوهشنامه بازرگانی
%@ 1735-0794
%D 2006