عنوان : ( بازاریابی در شرکت های فناور کوچک و متوسط نوپا؛ چالش ها و راهکار )
نویسندگان: غلامرضا ملک زاده , نرگس خنده رو ,چکیده
توسعه برنامه های بازاریابی راهبردی موفق برای تجاری سازی فن آوری های جدید، به چالشی برای شرکت های کوچک و متوسط مبتنی بر فن آوری تبدیل شده است. مکانیزم توسعه راهبردهای بازاریابی موفق برای نوآوری های فناورانه فرایندی پیچیده از طراحی تا پیاده سازی است. شرکت های کوچک و متوسط فناوری محور نقش مهمی در تسهیل اقتصاد دانش بنیان یا اقتصاد هوشمند بازی می کنند با این حال، برتری های فن آوری است تضمینی برای موفقیت شرکت های کوچک و متوسط فناور محور نیست. در عوض، شانس موفقیت می تواند با ترکیبی از برتری فن آوری و قابلیت بازاریابی به حداکثر برسد. در این مقاله با توجه به مطالعات کالیدی منتشر شده در حوزه شرکت های کوچک و متوسط فناوری محور، ابتدا ویژگی شرکت های کوچک و متوسط فناوری محور مورد بررسی قرار گرفته و عوامل و موانع موفقیت این شرکت ها به اختصار بیان گردیده و با توجه به اینکه بازایابی به عنوان یکی از دو عامل موفقیت شرکت های کوچک و متوسط فناوری محور تشخیص داده شده است، به بررسی چالش ها و راهکارهای بازاریابی فناوری پرداخته شده است تا به مدیران این شرکت ها یادآوری کند تنها، موفقیت حاصل از یک فناوری ناب متضمن موفقیت یک شرکت نخواهد بود و بازاریابی به عنوان یکی از عناصر اصلی و مولفه های مهم موفقیت شرکت های کوچک و متوسط فناوری محور می بایست در اولویت فعالیت آن ها قرار گیرد.
کلمات کلیدی
, عوامل کلیدی موفقیت, بازاریابی فناوری, قابلیت های بازاریابی, شرکت های کوچک و متوسط فناور@article{paperid:1048460,
author = {ملک زاده, غلامرضا and نرگس خنده رو},
title = {بازاریابی در شرکت های فناور کوچک و متوسط نوپا؛ چالش ها و راهکار},
journal = {رشد فناوری},
year = {2015},
volume = {11},
number = {43},
month = {November},
issn = {1735-5486},
pages = {37--43},
numpages = {6},
keywords = {عوامل کلیدی موفقیت، بازاریابی فناوری، قابلیت های بازاریابی، شرکت های کوچک و متوسط فناور},
}
%0 Journal Article
%T بازاریابی در شرکت های فناور کوچک و متوسط نوپا؛ چالش ها و راهکار
%A ملک زاده, غلامرضا
%A نرگس خنده رو
%J رشد فناوری
%@ 1735-5486
%D 2015