مطالعات مدیریت ورزشی, دوره (9), شماره (45), سال (2018-1) , صفحات (191-212)

عنوان : ( شناسایی معیار‌های ارزیابی ارائة کیفیت خدمات و عملکرد باشگاه‌های تندرستی بانوان شهرمشهد با روش ترکیبی BSC، QFD و FAHP )

نویسندگان: محمد کشتی دار , بهاره قلی زاده , امیرحسین اخروی , حسین عبدالملکی ,

بر اساس تصمیم نویسنده مقاله دسترسی به متن کامل برای اعضای غیر دانشگاه ممکن نیست

استناددهی: BibTeX | EndNote

چکیده

هدف از این پژوهش، شناسایی معیارهای ارزیابی ارائة کیفیت خدمات و عملکرد باشگاه‌های تندرستی بانوان مشهد با روش ترکیبی کارت امتیازی متوازن، گسترش عملکرد مدیریت و فرایند تحلیل سلسله مراتبی فازی بود. سنجه‌های ارزیابی ارائة کیفیت خدمات و عملکرد باشگاه‌های تندرستی با مطالعات مقدماتی، مصاحبه‌های انجام‌شده با مدیران و مسئولان باشگاه‌ها و تصمیم‌گیری نهایی توسط خبرگان ورزشی، ازطریق کدگذاری شناسایی شدند و پس از طراحی نهایی پرسش‌نامه، بین 13 تن از خبرگان ورزشی توزیع شدند. سپس، اطلاعات جمع‌آوری‌شده با استفاده از روش فرایند تحلیل سلسله مراتبی فازی و میانگین هندسی در چهارچوب روش گسترش عملکرد مدیریت تجزیه‌وتحلیل شد. نتایج نشان داد که معیارهای تقویت ارزش مشتری و توسعة فرصت‌های درآمدزا، به‌ترتیب با درجة اهمیت 433/0 و 324/0 در منظر مالی، ارائة خدمات ویژه برای مشتریان وفادار و داشتن امکانات جذاب و نوین، به‌ترتیب با درجة اهمیت 58/0 و 55/0 در منظر مشتری، شناسایی نقاط ضعف و قوت باشگاه و حفظ کفایت و شایستگی آموزش‌دهندگان، به‌ترتیب با درجة اهمیت 31/1 و 15/1 در منظر فرایندهای داخلی و درنهایت، تقویت مهارت‌های مدیریتی، ارزیابی صلاحیت مربیان و نحوة عملکرد آن‌ها، به‌ترتیب با درجة اهمیت 78/2 و 65/2 در منظر رشد و یادگیری، بالاترین امتیاز را نسبت به سنجه‌های دیگر در باشگاه‌های تندرستی بانوان داشتند. از بررسی‌های انجام‌شده می‌توان نتیجه گرفت که تعیین ظرفیت‌های فعالیت‌های ورزشی و اطمینان از کیفیت برنامة باشگاه‌های ورزشی برای سلامت و ارائة خدمات کیفی به شکل نوین، ضرورت اجتناب‌ناپذیری است. بهبود کیفیت برنامه‌های اطلاع‌رسانی و تشکیل تیم متخصص بازاریابی در شناسایی مربیان با سوابق اجرایی بالا و در وفاداری مشتریان تأثیر اساسی دارد و علاوه‌بر افزایش اطلاعات مشتریان ورزشی دربارة مسئولیت‌ها و وظایف باشگاه، در کاهش مشکلات مربوط به زمان ارائة خدمات نیز آثار و نتایج اثربخشی را به‌همراه خواهد داشت.

کلمات کلیدی

, تحلیل سلسه مراتبی فازی, عملکرد باشگاه های تندرستی, کارت امتیازی متوازن, کیفیت خدمات, گسترش کارکرد کیفیت
برای دانلود از شناسه و رمز عبور پرتال پویا استفاده کنید.

@article{paperid:1072193,
author = {کشتی دار, محمد and قلی زاده, بهاره and اخروی, امیرحسین and حسین عبدالملکی},
title = {شناسایی معیار‌های ارزیابی ارائة کیفیت خدمات و عملکرد باشگاه‌های تندرستی بانوان شهرمشهد با روش ترکیبی BSC، QFD و FAHP},
journal = {مطالعات مدیریت ورزشی},
year = {2018},
volume = {9},
number = {45},
month = {January},
issn = {2538-3213},
pages = {191--212},
numpages = {21},
keywords = {تحلیل سلسه مراتبی فازی، عملکرد باشگاه های تندرستی، کارت امتیازی متوازن، کیفیت خدمات، گسترش کارکرد کیفیت},
}

[Download]

%0 Journal Article
%T شناسایی معیار‌های ارزیابی ارائة کیفیت خدمات و عملکرد باشگاه‌های تندرستی بانوان شهرمشهد با روش ترکیبی BSC، QFD و FAHP
%A کشتی دار, محمد
%A قلی زاده, بهاره
%A اخروی, امیرحسین
%A حسین عبدالملکی
%J مطالعات مدیریت ورزشی
%@ 2538-3213
%D 2018

[Download]