Title : ( رتبه بندی عوامل مؤثر بر کسب مزیت رقابتی در بازارهای داخلی و بین المللی زعفران ایران )
Authors: amirhossein tohidi , Mohammad Ghorbani , Ali Reza Karbasi , Ahmadreza Asgharpourmasouleh , Behrouz Hassani Mahmoee ,Abstract
فقدان استراتژی مشخص رقابتی یکی از مشکلات مهم شرکتهای زعفران ایرانی در بازارهای داخلی و بینالمللی برای کسب مزیت رقابتی است. لذا، رتبهبندی عوامل مؤثر بر کسب مزیت رقابتی در بازارهای داخلی و بینالمللی زعفران ایران هدف اصلی این مطالعه میباشد. برای این منظور، با در نظر گرفتن نظریهی موقعیت بازار و دیدگاه منبع-محور، در این مطالعه اهمیت منابع بازاریابی و استراتژیهای رقابتی برای یکی از شرکتهای مهم تولیدکننده و عرضهکنندهی زعفران مورد بررسی قرار گرفت. در این مطالعه، برای جمعآوری نظرات خبرگان شرکت از پرسشنامه مقایسه زوجی استفاده شد. با استفاده از روش تحلیل سلسله مراتبی، نتایج مطالعه نشان داد که استراتژی تمایز بیشترین تأثیر را در کسب مزیت رقابتی دارد. همچنین، نتایج نمایانگر آن است که در اجرای استراتژی تمایز، باید به قابلیتهای مدیریتی و قابلیتهای ارتباط با مشتری توجه ویژهای داشت. بر این اساس، بهبود شرایط مالی و درک صحیح نیازها و خواستههای مشتریان از جمله راهکارهایی است که منجر به توسعهی قابلیتهای کلیدی شرکت و کسب مزیت رقابتی در بازار زعفران میشود.
Keywords
, دیدگاه منبع, محور قابلیتهای سازمانی مدیریت استراتژیک@article{paperid:1082090,
author = {Tohidi, Amirhossein and Ghorbani, Mohammad and Karbasi, Ali Reza and Asgharpourmasouleh, Ahmadreza and بهروز حسنی مهمویی},
title = {رتبه بندی عوامل مؤثر بر کسب مزیت رقابتی در بازارهای داخلی و بین المللی زعفران ایران},
journal = {زراعت و فناوری زعفران},
year = {2020},
volume = {8},
number = {3},
month = {October},
issn = {2383-1529},
pages = {461--477},
numpages = {16},
keywords = {دیدگاه منبع-محور قابلیتهای سازمانی مدیریت استراتژیک},
}
%0 Journal Article
%T رتبه بندی عوامل مؤثر بر کسب مزیت رقابتی در بازارهای داخلی و بین المللی زعفران ایران
%A Tohidi, Amirhossein
%A Ghorbani, Mohammad
%A Karbasi, Ali Reza
%A Asgharpourmasouleh, Ahmadreza
%A بهروز حسنی مهمویی
%J زراعت و فناوری زعفران
%@ 2383-1529
%D 2020