عنوان : ( ارزیابی قابلیت اطمینان بازوی لنگ موتور دیزلی به روش آزمون شتاب یافته )
نویسندگان: حسین پورصباغ رکن آبادی , عباس روحانی , محمدحسین اق خانی , S. M. Mirsalim , K. Jenab ,چکیده
امروزه به دلیل رقابت تولیدکنندگان در کیفیت محصولات، معیارهای ارزیابی کیفیت در مراحل مختلف تولید از اهمیت به سزایی برخوردار اند. یکی از این معیارها، قابلیت اطمینان بوده که در بیشتر موارد از ارزیابیهای آماری دادههای خدمات پس از فروش ناشی از بازگشت قابل توجهی از محصولات و یا به کمک آزمونهای شتابیافته در زمان تولید نمونه محاسبه میشود. در این پژوهش با اجرای آزمونهای شتابیافته متنوع، در پنج شرایط متفاوت و متناسب با تنشهای وارده بر روی موتور دیزل، قطعة بازوی لنگ پس از هر آزمون ارزیابی شد. شاخص مورد نظر در تجزیه و تحلیل قابلیت اطمینان در این مطالعه زمان بین خرابی است که پس از جمعآوری و طبقهبندی دادهها به کمک آزمونهای شتابیافته، تأیید ماهیت توزیع مستقل و یکسان دادهها به کمک سه آزمون میلیتاری-هندبوک، لاپلاس و اندرسون دارلینگ بررسی گردید. در نهایت نمودار توزیع قابلیت اطمینان بازوی لنگ در زمانهای مختلف کارکرد به کمک توزیع آماری لوگ- لجستیک، با توجه به بهترین تطابق با نتایج تجربی، ترسیم شد. نتایج به دست آمده نشان داد که قابلیت اطمینان بازوی لنگ بترتیب برای 177471و 212753کیلومتر کارکرد تجمعی برابر با 99و 95درصد خواهد شد و پس از 448240کیلومتر به کمتر از 5درصد خواهد رسید
کلمات کلیدی
, قابلیت اطمینان, آزمون شتاب یافته, موتور دیزل , بازوی لنگ@article{paperid:1089242,
author = {پورصباغ رکن آبادی, حسین and روحانی, عباس and اق خانی, محمدحسین and S. M. Mirsalim and K. Jenab},
title = {ارزیابی قابلیت اطمینان بازوی لنگ موتور دیزلی به روش آزمون شتاب یافته},
journal = {تحقیقات موتور},
year = {2022},
volume = {1},
number = {64},
month = {February},
issn = {1735-5214},
pages = {42--54},
numpages = {12},
keywords = {قابلیت اطمینان،آزمون شتاب یافته،موتور دیزل ، بازوی لنگ},
}
%0 Journal Article
%T ارزیابی قابلیت اطمینان بازوی لنگ موتور دیزلی به روش آزمون شتاب یافته
%A پورصباغ رکن آبادی, حسین
%A روحانی, عباس
%A اق خانی, محمدحسین
%A S. M. Mirsalim
%A K. Jenab
%J تحقیقات موتور
%@ 1735-5214
%D 2022