عنوان : ( دلنگرانی معلّم زبان انگلیسی بهعنوان حلقهای گمشده در موفّقیت وی: مروری نظاممند )
نویسندگان: فرزانه سودخواه محمدی , شقایق شایسته صدفیان ,چکیده
در جوامع امروزه با پررنگ شدن اهمّیّت یادگیری زبان انگلیسی بهعنوان زبان علم و ارتباطات، پرداختن به مقولۀ موفّقیت معلّم زبان انگلیسی ضروری است. این مفهوم تابهحال در کنار مفاهیم گوناگونی مورد بررسی قرار گرفتهاست، امّا به نظر میرسد نقش دلنگرانی معلّم که توانایی عاطفی و شناختی وی برای فهم و پاسخدهی به موقعیت هیجانی، ذهنی و احساسی زبانآموزان است، در موفّقیت وی مورد غفلت قرار گرفته است. در این پژوهش، محقّقان با انتخاب و بررسی مطالعاتی در زمینۀ موفّقیت معلّم زبان علاوه بر استخراج متغیرهایی که در کنار موفّقیت معلّم مورد بررسی قرار گرفتهاند، دریافتند که بین میزان دغدغهمندی معلّمان زبان برای فراگیران و موفّقیت آنان میتواند رابطه وجود داشته باشد. نتایج حاصل میتواند به مدرّسان دورههای تربیتمعلّم، معلّمان زبان انگلیسی، زبان آموزان و محققان کمک کند.
کلمات کلیدی
, دلنگرانی معلّم, موفّقیت معلّم, آموزش زبان انگلیسی, معلّم زبان انگلیسی@article{paperid:1095986,
author = {سودخواه محمدی, فرزانه and شایسته صدفیان, شقایق},
title = {دلنگرانی معلّم زبان انگلیسی بهعنوان حلقهای گمشده در موفّقیت وی: مروری نظاممند},
journal = {مطالعات زبان و ترجمه},
year = {2023},
month = {May},
issn = {2383-2878},
keywords = {دلنگرانی معلّم، موفّقیت معلّم، آموزش زبان انگلیسی، معلّم زبان انگلیسی},
}
%0 Journal Article
%T دلنگرانی معلّم زبان انگلیسی بهعنوان حلقهای گمشده در موفّقیت وی: مروری نظاممند
%A سودخواه محمدی, فرزانه
%A شایسته صدفیان, شقایق
%J مطالعات زبان و ترجمه
%@ 2383-2878
%D 2023