عنوان : ( موانع مطالعه غیِردرسی حرفه ای در دانشجویان رشته کتابداری و اطلاع رسانی )
نویسندگان: مهری پریرخ ,بر اساس تصمیم نویسنده مقاله دسترسی به متن کامل برای اعضای غیر دانشگاه ممکن نیست
چکیده
مطالعه غیر درسی حرفهای، که فراتر از مطالعه کتابهای معین درسی است، از راههای کسب بینش و دانش حرفه ای برای دانشجویان است. راههای گوناگونی برای تشویق به مطالعه حرفهای وجود دارد. ایجاد فرصت سوال و جواب یا بحث و مناظره در کلاسهای درس، انجام تمرینهای پژهشگرا، ارائه همایش، گزارش کارو معرفی منابع بیشتر برای مطالعه و آمادگی برای امتحان، از روشهایی است که میتواند در تشویق دانشجویان به مطالعه حرفهای تاثیر گذار باشد. به منظر نظر سنجی درباره روشهایی که میتواند انگیزه لازم برای مطالعه حرفهای ایجاد کند و نیز بررسی میزانی که این راهها در عمل در محیط اموزشی به کار گرفته میشود. نظرات 88 نفر از دانشجویان رشته کارشناسی کتابداری دانشگاه فردوسی مشهد ورودی سالهای 77، 78 و 79 گردآوری شد. پژوهش در دو مرحله مقدماتی و نهایی انجام گردید. در مرحله مقدماتی از شیوههای مصاحبه، پرسشنامه و کتابسنجی و در مرحله نهایی فقط از پرسشنامه استفاده شد. بر اساس نتایج به دست آمده، دانشجویان روشهای یاد شده را از روشهایی میدانند که میتواند در ایجاد انگیزه برای مطالعه موثر باشد. آنها معتقدند این روشها تنها تا حدودی در کلاسهای درس رعایت میشود. آنها مطالعه غیردرسی حرفهای را برای اعتماد به نفس حرفهای و آیدنه کاری بهتر ضروری میدانند.
کلمات کلیدی
, مطالعه آزاد, دانشجویان رشته کتابداری, موانع@article{paperid:1004720,
author = {پریرخ, مهری},
title = {موانع مطالعه غیِردرسی حرفه ای در دانشجویان رشته کتابداری و اطلاع رسانی},
journal = {مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات},
year = {2003},
volume = {14},
number = {1},
month = {June},
issn = {2252-0503},
pages = {47--60},
numpages = {13},
keywords = {مطالعه آزاد، دانشجویان رشته کتابداری، موانع},
}
%0 Journal Article
%T موانع مطالعه غیِردرسی حرفه ای در دانشجویان رشته کتابداری و اطلاع رسانی
%A پریرخ, مهری
%J مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات
%@ 2252-0503
%D 2003