عنوان : ( افزایش اندازه حرکت در خروجی پره های ثابت توربین از طریق بهینه سازی پروفیل پره با استفاده از الگوریتم ژنتیک )
نویسندگان: علیرضا تیمورتاش , محمدرضا مه پیکر , کامران حداد ,چکیده
در این مقاله بر اساس قیود حداقل تلفات آئرودینامیکی و حداکثر اندازه حرکت خروجی از ردیف پرههای ثابت توربین، منحنی بهبود یافتهای برای شکل پرهها با استفاده از الگوریتم ژنتیک پیشنهاد شده است. برای تجزیه تحلیل جریان بین پرههای توربین، معادلات دو بعدی اویلر از طریق کد عددی زمان پیمایشی جیمسون، بر اساس فرمول بندی مرکزسلولی مورد استفاده قـرار گـرفته است. روش عددی مذکور صریح بوده و از جمله ویژگیهای آن کاربرد آسان برای هندسههای پیچیده و قابلیت تسخیر شوک بدون داشتن نوسان میباشد. برای بهینه سازی پروفیل پرهها، درصد تغییرات فشار سکون به عنوان معیاری از تلفات و نیز اندازه حرکت خروجی جریان از ردیف پرهها در تابع هدف منظور شدهاند.
کلمات کلیدی
, الگوریتم ژنتیک, اندازه حرکت, بهینه, پروفیل پره, توربین, تلفات@inproceedings{paperid:1005484,
author = {تیمورتاش, علیرضا and مه پیکر, محمدرضا and حداد, کامران},
title = {افزایش اندازه حرکت در خروجی پره های ثابت توربین از طریق بهینه سازی پروفیل پره با استفاده از الگوریتم ژنتیک},
booktitle = {بیست و یکمین کنفرانس بین المللی برق},
year = {2006},
location = {مشهد, ايران},
keywords = {الگوریتم ژنتیک، اندازه حرکت، بهینه، پروفیل پره، توربین، تلفات},
}
%0 Conference Proceedings
%T افزایش اندازه حرکت در خروجی پره های ثابت توربین از طریق بهینه سازی پروفیل پره با استفاده از الگوریتم ژنتیک
%A تیمورتاش, علیرضا
%A مه پیکر, محمدرضا
%A حداد, کامران
%J بیست و یکمین کنفرانس بین المللی برق
%D 2006