عنوان : ( ارزیابی شبکه بازاررسانی لوبیا در شهرستان مشهد )
نویسندگان: محمد قربانی , سیدباقر میربمانی یزدی ,چکیده
در این مقاله شبکه بازاررسانی لوبیا در مشهد مورد ارزیابی قرار گرفته است. نتایج نشان داد که. هزینه حمل و نقل، بارگیری و تخلیه و فروش و کاهش وزن به ترتیب 120، 20 و 35 ریال می باشد. حاشیه کل بازاریابی، حاشیه عمده فروشی و خرده فروشی به ترتیب برابر با 2900، 1000 و 1900 ریال تعیین شده است. از قیمت نهایی مصرف کننده به ترتیب 58 ، 14 و 28 درصد توسط تولید کننده، عمده فروش و خرده فروش دریافت می شود. همچنین ضریب حاشیه بازاریابی برابر با 42 درصد برآورد شده است . در این مقاله دخالت دولت در خرید و بازاریابی و اصلاح در نظام بازاررسانی لوبیا به عنوان پیشنهاد ارائه شده است.
کلمات کلیدی
, لوبیا, بازاریابی, حاشیه بازاریابی@inproceedings{paperid:1006009,
author = {قربانی, محمد and میربمانی یزدی, سیدباقر},
title = {ارزیابی شبکه بازاررسانی لوبیا در شهرستان مشهد},
booktitle = {اولین همایش حبوبات کشور},
year = {2005},
location = {مشهد, ايران},
keywords = {لوبیا، بازاریابی، حاشیه بازاریابی},
}
%0 Conference Proceedings
%T ارزیابی شبکه بازاررسانی لوبیا در شهرستان مشهد
%A قربانی, محمد
%A میربمانی یزدی, سیدباقر
%J اولین همایش حبوبات کشور
%D 2005