عنوان : ( بررسی میزان کارایی آموزش مهارت های هوش هیجانی بر افزایش آن در نوجوانان )
نویسندگان: بهرامعلی قنبری هاشم آبادی , حسین باقری ,
چکیده
هدف این پژوهش بررسی تأثیر آموزش مهارتهای هوش هیجانی بر رشد آن در نوجوانان دبیرستانی است. بدین منظور تعداد 1000 نفر دانشآموز دختر از میان دانش آموزان پایة اوّل و دوم دبیرستان استان خراسان رضوی به طور تصادفی انتخاب شدند و در دو گروه 500 نفره (آزمایش و گواه) جایگزین شدند. پرسشنامة هوش هیجانی شوت، در مرحله پیشآزمون و پسآزمون اجرا گردید. گروه آزمایشی طی 6 جلسة 90 دقیقهای، مداخلات مبتنی بر آموزش مهارتهای هوش هیجانی را به صورت گروهی دریافت نمود. مقایسة نتایج آزمونها در مراحل پیشآزمون و پسآزمون نشانگر تأثیر مداخلات در بهبود شاخص هوش هیجانی گروه آزمایش در مقایسه با گروه کنترل بود. کلید واژهها: مهارتهای هوش هیجانی، پیشرفت هوش هیجانی، سواد هیجانی، دوره نوجوانی.
کلمات کلیدی
بررسی میزان کارایی آموزش مهارت های هوش هیجانی بر افزایش آن در نوجوانان@article{paperid:1006233,
author = {قنبری هاشم آبادی, بهرامعلی and باقری, حسین},
title = {بررسی میزان کارایی آموزش مهارت های هوش هیجانی بر افزایش آن در نوجوانان},
journal = {مطالعات تربیتی و روانشناسی},
year = {2008},
volume = {9},
number = {1},
month = {August},
issn = {1608-2842},
pages = {157--165},
numpages = {8},
keywords = {بررسی میزان کارایی آموزش مهارت های هوش هیجانی بر افزایش آن در نوجوانان},
}
%0 Journal Article
%T بررسی میزان کارایی آموزش مهارت های هوش هیجانی بر افزایش آن در نوجوانان
%A قنبری هاشم آبادی, بهرامعلی
%A باقری, حسین
%J مطالعات تربیتی و روانشناسی
%@ 1608-2842
%D 2008