همایش منطقه ای صنایع غذایی , 2008-03-03

عنوان : ( مقایسه و ارزیابی روش های تصفیه آب با توجه به اثرات آن بر بهبود ویژگی های شیمیایی ، میکروبی و کیفی نوشابه های گازدار )

نویسندگان: محمدحسین حدادخداپرست ,
فایل: Full Text

استناددهی: BibTeX | EndNote

چکیده

با توجه به اینکه آب جز ء اصلی نوشابه ها ی گازدار را تشکیل می دهد ، لذا نمونه های آب که با روش های متفاوت تصفیه شی م ی ا ی ی و گند زدایی شده ان د د ر کیفیت نوشابه های گازدار بسیار مؤثرن د. در این تحقیق نمونه های مختلف آب که با استفاده از روشهای لای م سودا، اسمز معکوس و به کارگیری گاز ازن ، گندزدایی و تصفیه شد ه اند ، برای تهیه نوشابه های گازدار ک ولا و پرتقالی مورد ا س ت ف ا د ه قرار گرفتن د. آزمایش های شیمیای ی ، میکروبی و کیفی در روز تولی د ، 15 روز ، 30 روز و 60 روز پس از ت ولید ، ب ر روی نوشابه ها ی گازدار انجام گرف ت . با توجه به نتایج به دست آمده ، در نوشابه های تهیه شده از نمونه آب تصفیه شده به روش اسمز معکوس ، خاک س ت ر کمترین مقدار و اسیدیته کل بی ش ت رین مقدار را در مقایسه با سایر نوشابه ها دارد. در حالی که مقدار عصاره خشک PH کل ، بریکس و و چگالی در نوشابه های تهیه شده از نمونه های مختلف آب ، اختلاف معنی دار نشان نمی د ه د . (با اطمینان 99 %) با استفاده از گا ز ( SDA وOSA , PCA) ازن جهت گند زدایی نمونه های آب و استفاده از روش اسمز معکوس در آزمایشهای میکروبی نوشابه ه ا آلودگی میکروبی مشاهده نش د . در آزمایشهای کیفی ( تست پانل) ، در نوشابه های تهیه شده از نمونه آب تصفیه شده با روش اس م ز معکو س هیچ مورد کدورت و رسوب مشاهده نگردی د . در نوشابه های تهیه شده از نمونه های آب گند زدایی شده توسط گاز ازن و نمونه آب تصفیه شده با روش اسمز معکوس ، بوی نامطبوع ، بوی تخمیر و طعم الکل کمترین مقدار و طعم مطبوع بیشترین مقدار را د ا ش ت . با توجه به نتایج و اطلاعات جمع آوری شده روش اسمز معکوس و استفاده از گاز ازن به عنوان مطلوب ترین ، مؤثرترین و ا ق ت ص ا د ی ترین روش تصفیه و گندزدایی آب در صنعت تولید نوشابه های گازدار شناخته شد.

کلمات کلیدی

, اسمز معکوس , ازن , نوشابه های گازدار.
برای دانلود از شناسه و رمز عبور پرتال پویا استفاده کنید.

@inproceedings{paperid:1007372,
author = {حدادخداپرست, محمدحسین},
title = {مقایسه و ارزیابی روش های تصفیه آب با توجه به اثرات آن بر بهبود ویژگی های شیمیایی ، میکروبی و کیفی نوشابه های گازدار},
booktitle = {همایش منطقه ای صنایع غذایی},
year = {2008},
location = {قوجان, ايران},
keywords = {اسمز معکوس ، ازن ، نوشابه های گازدار.},
}

[Download]

%0 Conference Proceedings
%T مقایسه و ارزیابی روش های تصفیه آب با توجه به اثرات آن بر بهبود ویژگی های شیمیایی ، میکروبی و کیفی نوشابه های گازدار
%A حدادخداپرست, محمدحسین
%J همایش منطقه ای صنایع غذایی
%D 2008

[Download]