آموزش زبان و ادبیات, سال (2007-8)

عنوان : ( بررسی تأثیر زبان شفاهی و کتبی در نحوه درک زبان )

نویسندگان: آرزو مولوی وردنجانی , محمدرضا پهلوان نژاد ,
فایل: Full Text

استناددهی: BibTeX | EndNote

چکیده

در امر آموزش زبان نحوه ارائه مطالب از موضوعات مهم و چالش برانگیزی است که طی سالها تلاش محققین هنوز پاسخی قطعی به آن داده نشده است. اما این مساله که هر چه بیشتر بتوان قوای حسی مخاطبین در درک مطلب به کار گرفت، طبعا بازده بالاتری دارد مورد تأیید بسیاری از پژوهشگران حوزه روان شناسی زبان و آموزش است. در این تحقیق موضوع درک گفتار شفاهی، یعنی زمانی که فرد در معرض ارائه شفاهی مطلب قرار گرفته باشد و از طرفی قرائت متن یا روخوانی مطالب را بشنود، پرداخته و مسأله حاضر با آزمون درک مطلب کنترل شده است. به نظر می رسد میزان درک افراد از گفتار شفاهی به نسبت درک قرائت متن بالاتر باشد.

کلمات کلیدی

, درک مطلب شنیداری, یادگیری, ارائه شفاهی, قرادت متن.
برای دانلود از شناسه و رمز عبور پرتال پویا استفاده کنید.

@article{paperid:1010213,
author = {آرزو مولوی وردنجانی and پهلوان نژاد, محمدرضا},
title = {بررسی تأثیر زبان شفاهی و کتبی در نحوه درک زبان},
journal = {آموزش زبان و ادبیات},
year = {2007},
month = {August},
issn = {0277-5874},
keywords = {درک مطلب شنیداری، یادگیری، ارائه شفاهی، قرادت متن.},
}

[Download]

%0 Journal Article
%T بررسی تأثیر زبان شفاهی و کتبی در نحوه درک زبان
%A آرزو مولوی وردنجانی
%A پهلوان نژاد, محمدرضا
%J آموزش زبان و ادبیات
%@ 0277-5874
%D 2007

[Download]