دوازدهمین کنفرانس بین المللی برق , 1997-11-03
عنوان : ( طراحی جبران کننده استاتیکی (SVC) با استفاده از تئوری کنترل ساختار متغیر (VSC) جهت بهبود رفتار دینامیکی موتورهای القایی )
نویسندگان: رضا قاضی ,فایل:
Full Text

چکیده
یکی از متداولترین نوع اغتشاش در سیستم های قدرت تغییرات ولتاژ به شمار می آید . برخی از بارهای صنعتی نظیر موتورهای القائی بزرگ، تغییرات زیادی را بر ولتاژ شبکه بویژه در مرحله راه اندازی تحمیل می کنند . کنترل توان راکتیو بوسیله (SVC) نصب شده در ترمینال های موتور، بعنوان ابزاری ارزشمند جهت مقابله با این نوع اغتشاش بکار گرفته شده و سرعت گیری موتورها را سریعتر نموده، پروفایل ولتاژ را بهبود می بخشد . در این مقاله، کنترل تناسبی انتگرالی (PL) برای SVC طراحی می گردد . آنگاه تئوری کنترل ساختار متغیر (VSC) مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته و کنترل کننده جدیدی با بهره گیری از روش VSC طراحی می گردد . نتایج حاصل از شبیه سازی بیانگر این مطلب است که VSC روش مناسبتری نسبت به کنت رل PL علی الخصوص در هنگام راه اندازی موتور می باشد .