عنوان : ( مقایسه ترکیب مدلهای توربولانس با مدل احتراق در پیشگویی میدان جریان و دمای محفظه احتراق استوانهای با سوخت مایع )
نویسندگان: میثم بابابیک , علی سعیدی , محمد مقیمان ,چکیده
در این مقاله نتایج عددی شبیهسازی میدان جریان و دمای داخل محفظه احتراق استوانهای با سوخت مایع توسط مدل احتراقی مگنسن در ترکیب با سه مدل آشفتگی تنش جبری (ASM)، k-ε استاندارد وRNG k-ε بررسی شده و با مقادیر آزمایشگاهی مورد مقایسه قرار گرفته است. مقایسه مدلهای آشفتگی مذکور در پیشگویی میدان جریان نشان میدهد که مدل توربولنسی ASM نزدیکترین جواب را نسبت به نتایج آزمایشگاهی ارائه میکند. بررسی نتایج میدان دما حاصل از ترکیب مدلهای اغتشاش فوق با مدل احتراق مگنسن حاکی است که هر چند سه مدل پروفیلهای مناسبی را نسبت به نتایج آزمایشگاهی پیشگویی میکنند، اما مدل توربولنسی RNG در ترکیب با مدل احتراق مگنسن بهترین شبیهسازی را برای میدان دما انجام میدهد. افزایش عدد چرخش جریان ورودی تا حدی باعث بهتر شدن میزان اختلاط سوخت و هوا در امتداد محور گردیده و بیشتر شدن دما را به دنبال دارد. در حالی که از این حد به بعد در اثر افزایش جریان برگشتی گازهای خروجی، مقادیر دما در امتداد محور پایین میآید.
کلمات کلیدی
, مدل آشفتگی, مدل احتراق, محفظه احتراق, مطالعه عددی@inproceedings{paperid:1015107,
author = {بابابیک, میثم and سعیدی, علی and مقیمان, محمد},
title = {مقایسه ترکیب مدلهای توربولانس با مدل احتراق در پیشگویی میدان جریان و دمای محفظه احتراق استوانهای با سوخت مایع},
booktitle = {هفدهمین کنفرانس سالانه بین المللی مهندسی مکانیک},
year = {2009},
location = {تهران, ايران},
keywords = {مدل آشفتگی، مدل احتراق، محفظه احتراق، مطالعه عددی},
}
%0 Conference Proceedings
%T مقایسه ترکیب مدلهای توربولانس با مدل احتراق در پیشگویی میدان جریان و دمای محفظه احتراق استوانهای با سوخت مایع
%A بابابیک, میثم
%A سعیدی, علی
%A مقیمان, محمد
%J هفدهمین کنفرانس سالانه بین المللی مهندسی مکانیک
%D 2009