عنوان : ( مطالعه عددی اثر مه در انتقال حرارت یک جت مغشوش هوا برخوردی به صفحه تخت دما ثابت )
نویسندگان: علی سعیدی , محمد مقیمان , محمد مهدی هیهات ,چکیده
در مقاله حاضر یک جت محبوس دو بعدی متقارن محوری مغشوش هوا، برخورد کننده به صفحه تخت دما ثابت به صورت عددی شبیهسازی شده و عدد نوسلت در حالت جت تک فاز و مهآلود مورد بررسی و مقایسه قرار گرفته است. نتایج تغییر عدد نوسلت با عدد رینولدز برای جت تک فاز با نتایج آزمایشگاهی و عددی در دسترس مقایسه شده و توافق مطلوبی را نشان میدهد. تغییرات عدد نوسلت در حالت تک فاز در برابر تغییر عدد رینولدز نشان میدهد که برای افزایش 5/3 برابری ضریب انتقال حرارت در محل سکون جت نیاز به 8 برابر کردن سرعت هوای ورودی است. در حالت دو فازی که هوا دربردارنده قطرات بسیار کوچک آب (کمتر از mμ 100) است، نتایج تاثیر قابل توجه قطرات در افزایش انتقال حرارت را نشان میدهد. به عنوان نمونه با شرایط ثابت هوا، قطرات µm20 با دبی جرمی به میزان %5 دبی جرمی هوای ورودی میتوانند عدد نوسلت را در محل سکون جت بیش از 5/3 برابر افزایش دهند. همچنین مشاهده میشود که افزایش قطر قطرات تاثیر بیشتر خنککنندگی آنها در پایین دست محل برخورد جت را سبب شده در حالی که قطرات کوچکتر در محل برخورد جت تاثیر بیشتری دارند.
کلمات کلیدی
, جت برخوردی, جریان مغشوش, جریان مهآلود, انتقال حرارت, لاگرانژی, اویلری@inproceedings{paperid:1015108,
author = {سعیدی, علی and مقیمان, محمد and محمد مهدی هیهات},
title = {مطالعه عددی اثر مه در انتقال حرارت یک جت مغشوش هوا برخوردی به صفحه تخت دما ثابت},
booktitle = {هفدهمین کنفرانس سالانه بین المللی مهندسی مکانیک},
year = {2009},
location = {تهران, ايران},
keywords = {جت برخوردی، جریان مغشوش، جریان مهآلود، انتقال حرارت، لاگرانژی، اویلری},
}
%0 Conference Proceedings
%T مطالعه عددی اثر مه در انتقال حرارت یک جت مغشوش هوا برخوردی به صفحه تخت دما ثابت
%A سعیدی, علی
%A مقیمان, محمد
%A محمد مهدی هیهات
%J هفدهمین کنفرانس سالانه بین المللی مهندسی مکانیک
%D 2009