عنوان : ( معرفی یک روش واترمارکینگ مبتنی بر GA و SVD )
نویسندگان: حامد مدقق , محمدرضا اکبرزاده توتونچی ,چکیده
با پیشرفت IT و استفاده هر چه بیشتر از محصولات چند رسانه ای حفظ حقوق صاحبان این محصولات از اهمیت بیشتری برخوردار شده است. یکی از روش هایی که می توان به وسیله آن حقوق صاحب اثر را حفظ کرد اضافه کردن اطلاعات اثر به صورت مخفی در محصول چند رسانه ای است. دو مساله اساسی در واترمارکینگ سختی (جداناپذیری واترمارک از تصویر) و مشاهده ناپذیری واتر مارک است. یک بده بستان بین سختی و غیر قابل مشاهده بودن وجود دارد بطوری که هر چه سختی روش واتر مارکینگ بیشتر باشد مشاهده پذیری آن بیشتر و بالعکس. ما در این پروژه سعی می کنیم با استفاده ingular value decomposition یک روش واتر مارکینگ سخت معرفی کنیم که پارامترهای آن با توجه به میزان پیچیدگی تصویر و مقاومت در برابر حملات مورد نظر توسط الگوریتم ژنتیک تنظیم می شود. استفاده از الگوریتم ژنتیک باعث رسیدن به حداکثر سختی به ازای کمترین میزان مشاهده پذیری در حضور حملات دلخواه می شود.