اولین همایش ملی آموزش زبان فارسی و زبان شناسی , 2010-02-22

عنوان : ( صدای صدف (نقد و بررسی مجموعة صدای دلنشین فارسی از نظر سبکی و روایی) )

نویسندگان: ملیحه آریامنش ,
فایل: Full Text

استناددهی: BibTeX | EndNote

چکیده

آموزش هر زبانی نیازمند دقّت و تأمّل در شیوه ی یادگیری آن زبان و انتخاب متون مناسب می باشد و با توجّه به این نکته که زبان فارسی به لحاظ داشتن حروفی مختلف با تلفّظ مشابه است؛ نیازمند دیدن لغت در هنگام آموزش می باشد و عدم توجّه به این نکته می تواند نارساخوانی را در پی داشته باشد. این نوشتار به معرّفی مجموعة «صدف» (شامل 20 نوار کاستِ آموزشی زبان فارسی در مقطع میانی) می پردازد که شامل مباحث ادبی در قالب روایتِ داستان، ضرب المثل، حکایات و سخنان بزرگان است. از آن جا که این مجموعه از شنیدن به عنوان یکی از مهارتهای اصلی و چهارگانه ی آموزش استفاده کرده است؛ به عنوان نقطة عطفی مطلب را آغاز و در حدّ توان به نقاط قوّت و ضعف مجموعه می پردازد و راهکارهایی در بهبود این مجموعه ارائه می شود. از جمله ی آن ها: شنیدن همراه با آهنگ، انگیزه و قدرت یادگیری را چند برابر می کند. بین یادگیری از راه شنیدن به طور رسمی و آنچه در محاوره به طور غیر رسمی رایج است، ارتباطی ناگسستنی وجود دارد ولی شنیدن به همراه دیدن مقدّمه ی نوشتن و درک است. آموزش تخصّصی که توسّط زبانشناسان با آگاهی از ساختار زبان، در کتب دبیرستان اکنون لحاظ گردیده؛ گامی نوین در ارائه ی شیوه های آموزشی است.

کلمات کلیدی

, شنیدن, نارساخوانی, نقش خط نوشتاری.
برای دانلود از شناسه و رمز عبور پرتال پویا استفاده کنید.

@inproceedings{paperid:1017685,
author = {آریامنش, ملیحه},
title = {صدای صدف (نقد و بررسی مجموعة صدای دلنشین فارسی از نظر سبکی و روایی)},
booktitle = {اولین همایش ملی آموزش زبان فارسی و زبان شناسی},
year = {2010},
location = {مشهد, ايران},
keywords = {شنیدن، نارساخوانی، نقش خط نوشتاری.},
}

[Download]

%0 Conference Proceedings
%T صدای صدف (نقد و بررسی مجموعة صدای دلنشین فارسی از نظر سبکی و روایی)
%A آریامنش, ملیحه
%J اولین همایش ملی آموزش زبان فارسی و زبان شناسی
%D 2010

[Download]